Szabo Istvan este instructor independent de 23 de ani, dar anul trecut s-a văzut obligat să investească în deschiderea unei școli de șoferi. A cumpărat trei mașini, a închiriat un loc pentru cursuri și a asigurat toate materialele necesare pentru predarea cursurilor teoretice. Nu mică i-a fost mirarea când a aflat că, din cauza suspendării ordinului care i-a cerut toate investițiile, nu mai poate primi autorizație.
"În momentul de față am investit aproximativ 20-25 de mii de euro în societatea respectivă. Am depus dosarul pentru autorizarea școlii de șoferi care a fost respins", explică Istvan Szabo.
Deputatul UDMR Szabo Odon susține că suspendarea ordinului 733 și neînlocuirea acestuia cu o altă reglementare legală a creat un vid legislativ, aşa că toate școlile de șoferi funcționează ilegal.
"Noi acum așteptăm ca să avem un ordin stabil, după care putem lucra", spune Janos Tako, reprezentantul Federației Naționale a Formatorilor Auto din România.
Pe site-ul ministerului transporturilor a fost publicat în data de 10 ianuarie un nou proiect de ordonanță de urgență legată de reglementarea activităţii școlilor de șoferi, însă deocamdată nu a intrat în vigoare.
reporter: Edina Szomoru operatori: Constantin Gheorghiță, Darius Pop