„Dacă nu ești online, nu exiști. Dacă nu sunt online, firmele din România vor avea șanse foarte mici în viitor."
Sunt cuvinte tranșante, prin care specialiștii încearcă să le explice antreprenorilor cât de important este internetul pentru afaceri.
„Este unul dintre instrumentele care poate aduce rezultate în business, atunci când este folosit așa cum se cuvine. Pentru asta, în schimb, de cele mai multe ori este nevoie să apelăm la specialiști", susţine Eusebiu Burcaş, trainer financiar.
Ciprian Soleriu este unul dintre acești specialiști. De 10 ani se ocupă de promovarea online a afacerilor: concepe campanii pentru internet și trimite clienților oferte prin poșta electronică.
„E-mailul e unul dintre cele mai bune modalități de colaborare cu clienții tăi, însă trebuie folosit cu atenție; există riscul ca prea multe e-mailuri să devină spam", susţine Ciprian Soleriu.
„Social media și marketing online are atât de multe informații despre comportamentul nostru de consumatori încât reușește să ne adreseze și să ne agațe în cele mai potrivite momente în care putem cumpăra", explică Eusebiu Burcaş.
Patronii care au îndrăznit să-și mute afacerile în online recunosc beneficiile internetului.
„Relațiile și afacerile le-am încheiat în momentul în care am strâns mâna și ne-am privit ochi în ochi, dar faptul că înainte de a ne privi ochi în ochi am aflat unii de alții online a ajutat", consideră Teodora Chifor.
Astfel de tehnici noi în afaceri pot fi aflate prin intermediul unor întâlniri cu antreprenori din toată țara.
„Pe baza studiilor făcute e important să promovăm marketingul adevărat, internaționalizarea afacerilor, promovarea exporturilor și modelele de business", a precizat Marius Alexa, fondator afaceri.ro.
Conform statisticilor naționale, 63% dintre români folosesc internetul pentru a se informa înainte de a cumpăra un produs. Abia 53% dintre ceilalți cetățeni UE fac același lucru.
Reporter: Laura Breb
Operator: Tiberiu Catrişcău
Editor web: Adrian Laboş