Propunerea de introducere a educației intraprenoriale a fost făcută Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii în această săptămână, în cadrul dezbaterii publice privind planul cadru pentru învățământul gimnazial. În viziunea inițiatorilor, materia ar trebui să fie obligatorie, iar profesorii să fie aleși din rândul întreprinzătorilor.
"Având în vedere experiența din țările europene, ne-am gândit la această materie ca să fie introdusă în gimnaziu pentru tineri, pentru a avea un viitor antreprenorial foarte bogat", explică Ioan Mintaș, prim-vicepreședintele al CNIPMMR.
Elevii sunt de acord cu introducerea noii materii.
"Mi s-ar părea chiar o activitate relaxantă care ne-ar putea dezvolta și mai mult intelectual."
"E o idee foarte bună deoarece pe viitor învățăm să ne gospodărim, învățăm, dacă vrem să urmăm o astfel de meserie învățăm cum să facem chiar din gimnaziu."
De rezultatele obținute în urma studierii acestei discipline sunt convinși angajatorii.
"Cele mai frumoase și constructive și creative comportamente se construiesc încă din gimnaziu - comportamentul antreprenorial care înseamnă curajul și asumarea riscului de ați iniția o afacere proprie, respectiv comportamentul intraprenorial care presupune în interiorul unei companii ca angajat tu să vii cu idei, cu inițiative pe care să le materializezi", susţine Sorina Bradea, angajator.
Mai puțin convinși sunt dascălii.
"S-ar putea realiza un opțional în acest sens, dar cred că e puțin devreme pentru clasele de gimnaziu să avem asemenea cursuri, asemenea opționale, pe motivul că ei nu sunt familiarizați cu terminologia", consideră Florian Hava, directorul Școlii Dacia din Oradea.
Dacă Ministerul Educației va aproba noua materie se va afla la sfârștiul lunii februarie. Tot atunci există promisiuni ca se va prezenta și noua programă pentru elevii claselor V-VIII.
Reporter: Diana Grad
Operatori: Florin Lucuța, Gabor Szilagyi