Până când Podul de la Agigea va fi în siguranţă iar lucrările vor fi finalizate, mai este cale lungă.
Dar cu toate acestea, autorităţile susţin că nu există nici o întârziere, ci doar se rezolvă o problemă mai veche a podului, sistemul de susţinere a cablurilor.
Cristian Andrei, director general adjunct CNADNR: "Practic, până la sfârşitul acestui an, 2014, lucrările vor fi total finalizate, nu vor mai fi nici un fel de probleme".
Nici costurile nu sunt de neglijat. Suma pe care au anticipat-o, ulterior, a ajuns să fie de trei ori mai mare.
Sincron Mihai Băşulescu, director CNADNR: "Trebuia să coste undeva în jur de 4 milioane de euro, cu această etapă de punere în siguranţă este posibil să ajungem undeva în jur de 12 milioane de euro".
Banii provin în cea mai mare parte de la Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii.
Noi lucrări, noi restricţii
Din 23 ianuarie, începe o nouă fază a lucrărilor la podul de la Agigea. Din această cauză se menţine restricţia de până la 5 tone, cu specificaţia că nici măcar autobuzele destinate transportului de persoane în comun, nu vor mai avea voie să circule pe pod, ci doar microbuzele.
Lucrările vor avea loc marţi, joi şi sâmbătă, de la 9 la 13 şi de la 23 până la 4 dimineaţa. Restricţiile sunt valabile până la începutul sezonului estival, mai exact până pe 15 iunie.
Pe perioada verii, se va circula fără nici o restricţie, urmând ca din 15 septembrie până la sfârşitul anului, sa se finalizeze toate lucrările la podul de la Agigea.
reporter: Loredana Vesparu
operator: Viorel Cotleţ
editor web: Anca Medrea