foto: arhivă
Lucrările sunt în plină desfăşurare pe podul din Agigea. Se toarnă asflat, se pun bordurile şi se fac verificări la piloni. Abia la mijlocul lui noiembrie sunt programate testele de rezistenţă. Constructorul susţine că lucările sunt finalizate, urmează doar ca avizele de ciruculaţie să fie emise.
"Podul a fost finalizat la termen, conform graficului, astfel că începând cu data de 1 noiembrie se poate circula pe el. Comisia de recepţie rămâne să efectueze recepţia finală a acestuia, după interpretarea tuturor datelor oferite de senzori, pentru a se deschide oficial circulaţia", a transmis constructorul.
George Vişan, director comericial APM Constanţa: "Pentru teste constructorul a înaintat data de 10 noiembrie. Vor intra în test circa 30 de autocamioane pline de cu piatră pentru a testa cum reacţionează la încărcarea lui maximă."
Construcţia podului hobanat a început în urmă cu 6 ani şi reprezintă cea mai mare lucrare de acest gen din România.
Beneficiarul podului susţine că Podul apolodor poate fi folosit şi de soferii care circulă în mod obişnuit pe DN 39 care face legătura între Constanţa şi sudul litoralului.
George Vişan, director comericial APM Constanţa: "El poate fi folosit ca o solutie alternativa pentru Podul de la Agigea, podul vechi, dar va fi dat in folosita acest traseu alternativ undeva in 15 martie asa speram noi si asa au fost discutiile."
Noul pod de la Agigea are o lungime de 360 de metri. Principala sa menire este cea de a lega nordul portului cu partea sudică a acestuia şi apoi cu autostrada soarelui.
În valoare de peste 50 milioane de euro, contrucţia este finaţată în mare proporţie din fonduri europene. Podul ar fi trebuit inaugurat la 31 octombrie, asa cum estimasera, initial, autoritatiile locale si centrale.
reporter: Paul Greavu
operator: Cătălin Vârban