Renault face angajări masive în China. Producătorul european își extinde operațiunile în Asia
Producătorul auto francez a găsit soluția pentru a compensa vânzările slabe înregistrate pe segmentul electric în Europa. Renault vrea să dea lovitura, prin deschiderea de noi fabrici în China, datorită apetitului clienților chinezi pentru automobile electrice (EV).
Deschiderea de noi fabrici și mutarea operațiunilor de producție pe segmentul electric în Asia pare rezonabilă, în contextul în care avansul înregistrat de China pe acest domeniu este remarcabil. Chinezii au toate atuurile posibile: stăpânesc o tehnologie avansată, au infrastructură de încărcare pentru mobilitate și cel mai important, o cerere solidă din partea populației pentru electromobile.
Renault a angajat deja aproximativ 200 de persoane în Shanghai, în principal ingineri de hardware care lucrează la dezvoltarea unui Twingo electric, cu un preţ mai mic de 20.000 de euro şi intenţionează, de asemenea, să angajeze ingineri de software, relatează Bloomberg.
„Suntem aici pentru a învăţa şi vom integra această cunoaştere în propriile noastre uzine din Franţa", a declarat directorul de achiziţii şi parteneriate de la Renault, Francois Provost.
Intenția companiei este de a dobândi acces la noi tehnologii şi de a învăţa din experiența chinezilor cum să construiască eficient automobile electrice.
Cu ce modele EV vrea Renault să surprindă concurența
Renault mizează pe noul său model electric R5 cu un preţ de 25.000 de euro pentru a-şi creşte vânzările pe termen scurt pe cea mai mare piață auto de pe glob.
Din 2025 producătorul european are de gând să introducă o versiune electrică a celebrelor modele 4L și R4 cu un preţ de sub 35.000 de euro. La începutul lui 2026, toate modelele electrice ale grupului, inclusiv modelele mai vechi, vor fi disponibile cu baterii, mai ieftine, de tip litiu fosfat.
Renault are de gând să introducă pe piaţa de acasă lecţiile învăţate în China. Directorul general Luca de Meo încearcă să producă automobile electrice accesibile în Franţa, unde costurile cu mâna de lucru sunt relativ ridicate. În acest scop, au fost modernizate fabricile din Franţa, inclusiv cea de la Douai, unde Renault produce deja noul R5.
„Recuperăm decalajul şi accesăm tehnologia mai rapid. Până în 2026, competitivitatea noastră, în termeni de software şi baterii, va fi comparabilă cu cea a producătorilor chinezi care asamblează local în Europa", susţine Provost.
Renault a abandonat proiectul Ampere, divizia sa de automobile electrice, din cauza cererii scăzute din partea consumatorilor dar și a lipsei unor parteneriate strategice încheiate pe plan local cu furnizorii de piese din China.