Grevă de avertisment la fabricile Volkswagen din Germania, timp de două ore. Ce vor angajații
Angajații din 9 fabrici Volkswagen din Germania au început luni greve de două ore, oprind liniile de asamblare, în contextul tensiunilor dintre sindicat și conducere cu privire la viitorul celui mai mare producător auto din Europa.
Angajații de pe schimbul de dimineață au intrat în grevă timp de două ore, în timp ce cei de pe schimbul de seară intenționează să părăsească lucrul mai devreme, în semn de protest față de cerințele companiei, care includ o reducere de 10% a salariilor.
Volkswagen a amenințat că va închide fabrici în Germania pentru prima dată în cei 87 de ani de istorie, invocând necesitatea reducerii costurilor și creșterii profitului, în contextul în care producătorii auto europeni se confruntă cu o cerere slabă, costuri ridicate de producție, concurența din partea rivalilor chinezi și o tranziție mai lentă decât se aștepta către vehicule electrice, scrie Reuters.
La principala fabrică Volkswagen din Wolfsburg, care are 70.000 de angajați, o grevă de două ore înseamnă că sute de mașini, inclusiv celebrul model Golf, nu pot fi fabricate, au declarat surse sindicale.
Un acord care interzicea grevele a expirat sâmbătă, ceea ce a permis desfășurarea acțiunilor în toate fabricile din Germania.
Thorsten Groeger, liderul negocierilor din partea sindicatului IG Metall, a declarat: „Cât de lungă și intensă va fi această confruntare ține doar de Volkswagen la masa negocierilor. Oricine ignoră forța de muncă se joacă cu focul – iar noi știm cum să transformăm scânteile în flăcări.”
Daniela Cavallo, lidera consiliului muncitorilor Volkswagen, a reiterat că cei mai mari acționari ai Volkswagen, care includ landul Saxonia Inferioară și o firmă deținută de familiile Porsche și Piech, ar putea fi nevoiți să facă sacrificii în ceea ce privește dividendele anuale.
Cavallo a afirmat că cea de-a patra rundă de negocieri, programată pentru 9 decembrie, va duce fie la identificarea unui teren comun, fie la o escaladare a conflictului.
„Din păcate, semnalele recente transmise de conducere nu sunt tocmai încurajatoare”, a spus ea, adăugând că închiderile de fabrici, concedierile masive și reducerea salariilor existente sunt linii roșii pentru muncitori.
Un purtător de cuvânt Volkswagen a declarat că producătorul auto respectă dreptul muncitorilor de a intra în grevă și a luat măsuri pentru a asigura un nivel de bază al livrărilor către clienți.
Săptămâna trecută, sindicatul a propus măsuri care, potrivit acestuia, ar economisi 1,5 miliarde de euro, inclusiv renunțarea la bonusuri în 2025 și 2026, dar conducerea a respins propunerea ca fiind nerealistă și doar o amânare a inevitabilului.