Video&Foto Noul stadion Giulești, care trebuia să fie gata pentru Euro 2020, a fost finalizat și predat CS Rapid. Cum arată arena
Vicepremierul şi ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, au anunţat, marţi, că lucrările de construcţie ale Stadionului Giuleşti au fost încheiate şi că arena a fost preluată oficial în administrare de Clubul Sportiv Rapid.
Aceasta este a treia arenă finalizată dintre cele patru pe care statul român şi-a asumat să le modernizeze cu ocazia EURO 2020, după Arcul de Triumf şi Steaua. Lucrările la cel de-al patrulea stadion, Dinamo, nu au început încă din cauza unor probleme juridice.
Marcel Ciolacu nu ar mai dori să fie premier. Președintele PSD și Sorin Grindeanu se luptă pentru șefia Camerei Deputaților (surse)
Cum îi răspunde ministrul Transporturilor lui David Popovici după ce sportivul a cerut ca statul să investească în bazele sportive
Sorin Grindeanu are probleme cu o întrebare simplă de logică
Căile ferate se degradează mai repede decât pot fi reparate
Dan Șucu s-a dus la discuții la sediul PNL
Grindeanu: „Nu există regim preferențial pentru camioanele din Ucraina în Portul Constanța”
PSD și PNL în tandem la alegeri
Grindeanu, despre scenariul Ciolacu-Ciucă în finala alegerilor prezidențiale
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a menţionat că începând de marţi toate deciziile privind noua arenă aparţin Clubului Sportiv Rapid.
„Acesta este protocolul de predare-primire din partea dezvoltatorului, mai exact Ministerul Dezvoltării, către Ministerul Transportului şi Clubul Sportiv Rapid. Suntem într-un moment important pentru suporterii rapidişti şi pentru toţi cei care iubesc fotbalul, dar şi celelalte sporturi, pentru că aici se vor pregăti şi sportivi de la alte discipline sportive. După doi ani şi două luni de lucrări suntem astăzi în măsură să predăm această investiţie importantă. Este o investiţie a statului român în valoare de 185 de milioane de lei într-un stadion care avea 14.050 de locuri disponibile. Sunt sigur că acest stadion va aduce multe bucurii tuturor celor care vor păşi aici, fie pe iarba stadionului, fie în tribune. Începând de astăzi investiţia este a Clubului Sportiv Rapid. Iar beneficiarul din acest moment decide dacă doreşte să facă un meci de inaugurare al acestui stadion şi când poate să îl deschidă oficial pentru activităţi pentru că sigur vor fi nişte proceduri de avizare. Investiţia este finalizată din toată punctele de vedere, din acest moment toate deciziile aparţin Clubul Sportiv Rapid”, a afirmat Attila, citat de Agerpres.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la rândul său că în bugetul pe anul 2022 sunt prevăzute fonduri de 60 de milioane de lei pentru dotările sălilor din incinta Stadionului Rapid.
„Astăzi clubul Rapid se întoarce acasă. În imnul clubului Rapid găsim sintagma «Suntem peste tot acasă», iar azi iată că se înfăptuieşte acest lucru. Este o investiţie importantă pentru Rapid, un club de tradiţie în România care a dat mulţi sportivi de valoare precum Gabi Szabo sau Nicu Vlad. Astăzi intră într-o casă nouă toate secţiile Clubului Sportiv Rapid şi sper că de acum vor veni şi rezultate foarte bune pentru sportivii de aici. Cu siguranţă, conducerea CS Rapid va dori să înceapă activităţile pe acest stadion cât mai repede. În buget, pe partea care ţine de Ministerul Transporturilor, sunt prevăzute vreo 60 de milioane de lei pentru dotări în acest stadion. Pentru că aici avem şi săli pentru karate, şi pentru judo, este şi o pistă de atletism şi toate aceste lucruri trebuie să beneficieze de dotări. Aşadar aceşti bani sunt prinşi în buget şi doamna preşedintă va dori să dea drumul oficial la activitate pe acest nou obiectiv pentru că acest complex nu a fost făcut ca să stea. Însă sigur că trebuie îndepliniţi toţi paşii legali”, a precizat Grindeanu.
Noul Stadion Giuleşti, care va putea fi omologat UEFA categoria 4, are o suprafaţă desfăşurată construită de 40.522 mp şi beneficiază de 14.050 de locuri pentru spectatori, 184 locuri de parcare şi 7.560 mp de gazon natural ranforsat sintetic. Pe lângă terenul de fotbal, acesta cuprinde şi săli de antrenamente pentru diverse discipline precum karate, box, lupte, judo, atletism sau popice, o sală de sport multifuncţională, o sală de forţă, sală de recuperare şi pistă de atletism.
Arena mai dispune de spaţii de cazare pentru sportivi, vestiare şi camere de recuperare pentru sportivi, cabinet medical, zonă de testare antidoping, spaţii dedicate publicului (magazine, zona food) şi locuri pentru persoane cu dizabilităţi (75 de locuri), spaţii pentru mass-media (boxă presă, sală de conferinţe, zonă de flash interviu etc.), spaţii pentru VIP (peste 900 de locuri). De asemenea a fost instalat şi un sistem de jocuri de lumini tip DMX (Digital MultipleX) în cadrul instalaţiei de nocturnă a stadionului, cu posibilitatea integrării diferitelor scenarii în funcţie de fondul muzical folosit.
Lucrările au început la 26 februarie 2019 cu demolarea vechii arene, costurile totale ale noului Stadion Rapid Giuleşti ridicându-se la 185.333.607,39 lei, aproximativ 37,5 milioane de euro.
Stadionul Giuleşti al formaţiei FC Rapid este unul dintre cele patru (Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo) pe care România, ca ţară organizatoare a EURO 2020, şi-a propus să le reconstruiască pentru antrenamentele oficiale ale echipelor naţionale participante la turneul final al Campionatului European. Dintre cele patru, doar Arcul de Triumf şi Steaua au fost finalizate în timp şi au fost folosite de selecţionatele care au participat la Bucureşti la EURO 2020, deşi turneul final a fost amânat cu un an din cauza pandemiei de coronavirus.
Editor : A.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News