Live

Studiu: Inteligența artificială poate întrece studenții la examenele universitare. Profesorii trag un semnal de alarmă

Data actualizării: Data publicării:
Cercetătorii de la Universitatea din Reading au creat 33 de studenți fictivi bazați pe inteligența artificială și au analizat modalitatea în care aceștia oferă răspunsuri la examene. Foto: Shutterstock

Cercetătorii de la Universitatea din Reading au creat 33 de studenți fictivi bazați pe inteligența artificială și au analizat modalitatea în care aceștia oferă răspunsuri la examene. Rezultatele arată că inteligența artificială a obținut cu o jumătate de punct mai mult față de un student real, scrie BBC

Examenele universitare susținute de studenți falși cu ajutorul inteligenței artificiale le-au depășit pe cele susținute de studenți reali și nu au fost detectate de evaluatori, studiului realizat. Cercetătorii au utilizat instrumentul de inteligență artificială ChatGPT pentru a genera răspunsuri la examenele de modul pentru o diplomă de licență în psihologie la această instituție. Ei au afirmat că rezultatele studenților AI au fost, în medie, cu o jumătate de notă mai mari decât cele ale omologilor lor din viața reală. În plus, eseurile scrise de inteligența artificială „au fost aproape nedetectabile”, 94% dintre ele nerezultând îngrijorătoare pentru evaluatori. Potrivit studiului, publicat în revista Plos One, rata de detecție de 6% este probabil să fie supraestimată. 

Scorurile obținute de studenții cu inteligență artificială le-au depășit pe cele obținute de studenții adevărați în primii doi ani. 

„Acest lucru este deosebit de îngrijorător, deoarece prezentările AI au obținut note mai mari decât prezentările reale ale studenților. Astfel, studenții ar putea trișa nedetectat folosind AI - și, în acest fel, să obțină o notă mai bună decât cei care nu au trișat", se arată în studiu.

Concluziile profesorilor care au condus studiul: „sectorul educațional global va trebui să evolueze în fața inteligenței artificiale”

Profesorul asociat Peter Scarfe și profesorul Etienne Roesch, care au condus studiul, au declarat că descoperirile lor ar trebui să fie un "semnal de alarmă" pentru profesorii din întreaga lume

„Multe instituții s-au îndepărtat de examenele tradiționale pentru a face evaluarea mai incluzivă. Cercetarea noastră arată că este de importanță internațională să înțelegem modul în care AI-ul va afecta integritatea evaluărilor educaționale. Nu ne vom întoarce neapărat complet la examenele scrise de mână - dar sectorul educațional global va trebui să evolueze în fața IA”, a declarat Peter Scarfe. 

Academicienii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la influența inteligenței artificiale în educație, Universitatea din Glasgow reintroducând recent examenele în persoană pentru un curs. 

Editor : Andreea Burghelea

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

45 de milioane de vizualizări: ”o imagine cât o mie de cuvinte” cu soția lui Conor Mcgregor, după ce a fost condamnat pentru viol

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

(P) Inteligența Artificială - amenințare sau oportunitate?

Joe Biden şi Xi Jinping sunt de acord: Deciziile privind armele nucleare trebuie luate de oameni, nu de inteligenţa artificială

Bazilica Sfântul Petru din Roma, reconstituită virtual cu 400.000 de fotografii făcute cu drone și procesate de inteligența artifcială

Comisia Europeană vrea să creeze fabrici de Inteligenţă Artificială. Câți bani e dispusă UE să investească în acest domeniu

Partenerii noștri