Noua strategie a companiei SpaceX: ridesharing pentru sateliți
Ridesharing pentru sateliți. Este noua strategie de afaceri a SpaceX, compania lui Elon Musk. O strategie care va ajuta startup-urile de tehnologie să ajungă în spațiu și să nu mai depindă de lansările clienților mari.
Lansările de sateliți militari și de comunicații sunt baza afacerii SpaceX. Însă sateliții mari dispar încet-încet, iar locul lor este luat de cei mici și ușori. Iar compania vrea să se adapteze și a anunțat crearea unui program care va permite micilor operatori de sateliți să rezerve un loc în cadrul lansărilor programate în mod regulat.
Astfel, puternica rachetă Falcon 9 va transporta un lot mare de sateliți mici, iar misiunea nu va mai depinde de o încărcătură principală mare.
Polaris Dawn, misiune îndeplinită
Românii s-au speriat de sateliții lui Elon Musk
De ce este considerată lansarea Starship un succes
Tesla va îngheţa angajările şi va face concedieri în următorul trimestru
Elon Musk, prea puternic și prea nesăbuit
Pariu câștigat pentru Tesla
China se plânge de sateliții lui Elon Musk
Elon Musk și misterul miliardarilor care trăiesc pe datorie
Românul premiat de Elon Musk vrea să revoluționeze transportul
Ce prețuri cere SpaceX pentru transportarea sateliților
Prețurile pentru lansările de sateliți vor începe la 2,5 milioane de dolari pentru cei cu o greutate de până la 150 kilograme și 4,5 milioane de dolari pentru cei de până la 300 kilograme, dacă sunt programate cu mai mult de un an înainte.
Prețul crește în perioada apropiată misiunii și ajunge la 3 milioane, respectiv 6 milioane de dolari.
Deși prețurile pot părea mari, în prezent, cel mai mic cost pentru o lansare a SpaceX este în jur de 57 de milioane de dolari.
Programul oferă și o mai mare flexibilitate start-up-urilor de tehnologii spațiale. Dacă trebuie să amâne lansarea, o vor putea face și vor primi banii înapoi sau se pot reprograma pentru o altă lansare.
Acesta este și unul dintre avantajele programului - start-up-urile nu vor mai fi legate de succesul lansărilor clienților mari, așa cum este în acest moment. Acum, dacă operatorul principalului satelit ce urmează a fi trimis în spațiu are întârzieri, toți ceilalți clienți cu sateliți mici vor avea întârzieri. Dacă sunteți gata să zburați în perioada de lansare programată, veți zbura, promit oficialii SpaceX.
Compania a anunțat și primele trei lansări. Prima va fi realizată între noiembrie 2020 și martie 2021, a doua a fost programată pentru primul trimestru al anului 2022, iar cea de-a treia pentru primul trimestru din 2023.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News