Propunere: Weekend fără maşini pe străzile din Capitală
Un weekend pe an fără maşini pe străzile din Capitală! Este propunerea unui consilier PMP, care e convins că astfel poluarea în oraş ar scădea. Proiectul prevede şi amenzi de până la 2.000 de lei pentru şoferii care nu respectă restricţia. Activiştii de mediu atrag atenţia însă că cetăţenii trebuie să beneficieze de alternative de transport bine puse la punct.
Reciclare cu recompensă în cafenelele și restaurantele din România
Peisaj dezolant la marginea orașului Târgu Jiu: câmpuri sufocate de haine vechi
Ministrul Mediului, despre lupta cu poluarea. „Sunt câteva puncte negre pe harta României. Acolo, vorbim de o mafie întreagă”
Orașul în care nivelul de poluare a depășit de cinci ori limitele admise
Poluarea din Capitală, la cote alarmante: valori aproape duble față de cele normale. Factorii care duc la distrugerea calității aerului
„Prețul” plătit de sute de familii din Craiova pentru a avea apă și căldură: adună cenușă cu gălețile
Poluare în creștere în marile orașe din România. Care sunt cauzele
Praful saharian sufocă România
Incendiu puternic lângă Centura Capitalei
Ideea îi aparţine lui Lucian Iliescu, consilier, PMP, care a depus proiectul la secretariatul Municipalităţii.
Lucian Iliescu - consilier PMP: „Am propus penultimul weekend dinainte de începerea anului şcolar, deci în jurul datei de 1 septembrie, în fiecare an. Prin acest proiect, vreau să trag un semnal de alarmă privind poluarea din Capitală”.
Sancţiunile sunt cuprinse între 500 şi 2.000 de lei.
Lucian Iliescu - consilier PMP: „Fără reguli, Capitala va deveni un oraş insuportabil din toate punctele de vedere”.
Părerile şoferilor sunt împărţite:
„S-ar putea să ne întoarcem la vremurile alea, o duminică da şi una ba, am trăit vremurile alea. Deci, domnule, ai nevoie de maşină şi trebuie să pleci.”
„Ar fi curat. (rep.: Dar cum v-aţi descurca?) Cu o condiţie. Să alegem noi ziua”.
„Foarte urât mi s-ar părea. (rep.: De ce?) Pentru că nu avem cu ce să ne deplasăm”.
„Păi numai în weekend circul cu maşina şi atunci nu mi-ar fi prea bine”.
Activiştii de mediu sunt de părere că înainte de a impune şoferilor să renunţe la maşini, ar trebui regândite alternativele de transport
Irina Zamfirescu - voluntar OPTAR: „Asta înseamnă un transport în comun care să îmbie oamenii să folosească mai degrabă autobuzul decât maşina personală. Reţeaua de transport public ar trebui şi ea redimensionată, în acord cu zonele de dezvoltare ale Bucureştiului. Ar trebui să revenim la închideri de bucăţi de şosele, nu tot oraşul”.
Iniţiatorul proiectului este însă de altă părere.
Lucian Iliescu - consilier PMP: „Hai cetăţeanul să dea un exemplu că se poate. Noi ne supunem deciziilor voastre, dar vrem termene clare când rezolvaţi circulaţia în Bucureşti, parcările în Bucureşti, poluarea”.
Restricţia propusă nu vizează taxi-urile, ambulanţele sau autobuzele din transportul public.
FOTO: Shutterstock
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News