Propunere: Weekend fără maşini pe străzile din Capitală
Un weekend pe an fără maşini pe străzile din Capitală! Este propunerea unui consilier PMP, care e convins că astfel poluarea în oraş ar scădea. Proiectul prevede şi amenzi de până la 2.000 de lei pentru şoferii care nu respectă restricţia. Activiştii de mediu atrag atenţia însă că cetăţenii trebuie să beneficieze de alternative de transport bine puse la punct.
Poluare în creștere în marile orașe din România. Care sunt cauzele
Praful saharian sufocă România
Incendiu puternic lângă Centura Capitalei
Imagini din Brașov, care abia se mai vede din cauza prafului saharian
Poluare masivă în București
Cum ar arăta emisiile de CO2 dacă ar fi vizibile din spațiu
Poluare masivă pe Dunăre
„Insula” uriașă de gunoi din Pacific își va tripla suprafața până în 2040
Ce înseamnă Centura Verde a Bucureștiului
Ideea îi aparţine lui Lucian Iliescu, consilier, PMP, care a depus proiectul la secretariatul Municipalităţii.
Lucian Iliescu - consilier PMP: „Am propus penultimul weekend dinainte de începerea anului şcolar, deci în jurul datei de 1 septembrie, în fiecare an. Prin acest proiect, vreau să trag un semnal de alarmă privind poluarea din Capitală”.
Sancţiunile sunt cuprinse între 500 şi 2.000 de lei.
Lucian Iliescu - consilier PMP: „Fără reguli, Capitala va deveni un oraş insuportabil din toate punctele de vedere”.
Părerile şoferilor sunt împărţite:
„S-ar putea să ne întoarcem la vremurile alea, o duminică da şi una ba, am trăit vremurile alea. Deci, domnule, ai nevoie de maşină şi trebuie să pleci.”
„Ar fi curat. (rep.: Dar cum v-aţi descurca?) Cu o condiţie. Să alegem noi ziua”.
„Foarte urât mi s-ar părea. (rep.: De ce?) Pentru că nu avem cu ce să ne deplasăm”.
„Păi numai în weekend circul cu maşina şi atunci nu mi-ar fi prea bine”.
Activiştii de mediu sunt de părere că înainte de a impune şoferilor să renunţe la maşini, ar trebui regândite alternativele de transport
Irina Zamfirescu - voluntar OPTAR: „Asta înseamnă un transport în comun care să îmbie oamenii să folosească mai degrabă autobuzul decât maşina personală. Reţeaua de transport public ar trebui şi ea redimensionată, în acord cu zonele de dezvoltare ale Bucureştiului. Ar trebui să revenim la închideri de bucăţi de şosele, nu tot oraşul”.
Iniţiatorul proiectului este însă de altă părere.
Lucian Iliescu - consilier PMP: „Hai cetăţeanul să dea un exemplu că se poate. Noi ne supunem deciziilor voastre, dar vrem termene clare când rezolvaţi circulaţia în Bucureşti, parcările în Bucureşti, poluarea”.
Restricţia propusă nu vizează taxi-urile, ambulanţele sau autobuzele din transportul public.
FOTO: Shutterstock
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News