Live

Germania refuză să renunţe la motoarele cu ardere internă şi vrea să dezvolte combustibili sintetici

Data actualizării: Data publicării:
Germania refuză să renunţe la motoarele cu ardere internă şi vrea să dezvolte combustibili sintetici. Foto: GettyImages

Guvernul în exerciţiu al Germaniei a anunţat că nu se va alătura unei iniţiative discutate la Conferinţa ONU pe tema climei privind fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenţia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse, potrivit Mediafax.

Cel puţin 24 de ţări şi opt producători auto vor să se alăture unei iniţiative care prevede acţiuni astfel încât până în anul 2035 să fie fabricate doar autoturisme şi autoutilitare uşoare fără emisii poluante pe principalele pieţe auto şi până în 2040 în întreaga lume. Iniţiativa a fost elaborată la Glasgow, cu ocazia Conferinţei părţilor pe tema schimbărilor climatice (COP26).

„Germania nu va semna acum o astfel de iniţiativă”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor în exerciţiu, Andreas Scheuer, citat de publicaţiile Die Welt şi Handelsblatt.

„Tehnologia motoarelor cu ardere internă pe bază de combustibili fosili va fi abandonată în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă va continua. Noi vrem să atingem neutralitatea climatică prin combustibili sintetici şi să dobândim un avantaj tehnologic”, a argumentat Andreas Scheuer.

Practic, în afară de investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, Germania vrea să continue dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometan.

Printre companiile auto care se vor alătura iniţiativei de la Glasgow privind fixarea termenelor de renunţare la motoarele cu ardere internă se numără Mercedes-Benz, Volvo, BYD, Jaguar Land Rover, o unitate a companiei Tata Motors, Ford şi General Motors.

Principalii producători auto la nivel mondial, Volkswagen şi Toyota, nu se vor alătura. De asemenea, se pare că nu se vor alătura nici Stellantis, nici Honda sau Nissan, Hyndai sau BMW, conform publicaţiei Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Angajații Volkswagen se oferă să accepte reducerea salariilor, cu condiția să nu fie închise fabricile din Germania

Evreii și homosexualii ar trebui să-și ascundă identitatea în „cartierele arabe” din Berlin, spune șefa poliției din Capitala germană

Frankfurter Allgemeine Zeitung: Plan de pregătire a Germaniei în cazul unui război cu impact mai direct decât invazia din Ucraina

Cancelarul Olaf Scholz este presat să trimită rachetele Taurus în Ucraina. Cine ar trebui să ia, de fapt, această decizie

Partenerii noștri