Trenul ultra-rapid a atins un nou record de viteză. Ținta este să ajungă la 1.200 kilometri pe oră
Trenul ultra-rapid Hyperloop a stabilit un nou record propriu de viteză. A atins 387 de kilometri pe oră, cu 60 de kilometri mai mult faţă de testul făcut la sfârşitul verii. Mai are însă destul până la viteza maximă promisă.
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
1200 de kilometri pe oră. Cu atât ar trebui să circule prin tuneluri vidate trenul supersonic Hyperloop. La o asemenea viteză, am ajunge de la Amsterdam la Paris în doar jumătate de oră.
La noul test, realizat în afara oraşului american Las Vegas, trenul autonom a atins aproape 400 de kilometri pe oră, o treime din viteza maximă promisă.
Mediul vidat elimină problemele întâmpinate din cauza frecării cu aerul, de aceea nu ar fi greu de atins rapid o viteză mare, spun reprezentanţii companiei producătoare. Obiectivul lor este să implementeze un sistem de transport de pasageri şi mărfuri la viteze aeriene.
Dar unii sceptici spun că Hyperloop nu va primi autorizaţie de construcţie prea curând, până când nu va demonstra că trenul este sigur pentru călători. Şi, evident, sunt şi interese de ordin financiar la mijloc pentru că, odată implementat, noul sistem ar afecta profitul altor firme de transport.
Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți în fiecare vineri, de la ora 19:00, pe Digi World și în fiecare sâmbătă de la 16:30, pe Digi24, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Safta.
Puteți accesa, de asemenea, secțiunea specială Sci-Tech a site-ului digi24.ro.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News