Live

Tesla Cybertruck ar putea fi interzisă în Europa. „Este prea ascuțită și prea mare”

Data actualizării: Data publicării:
Tesla Cybertruck are probleme în Europa. Foto: Profimedia

Tesla Cybertruck este prea mare și prea periculosă pentru drumurile europene, au avertizat militanții pentru transport, scrie The Guardian. În acest moment, se ridică întrebări cu privire la înmatricularea unuia dintre primele pick-up-uri electrice care au ajuns pe continent.

A existat o confuzie cu privire la faptul că Cybertruck poate fi condus în Europa, din cauza normelor stricte de siguranță rutieră care interzic marginile ascuțite și impun limite de viteză pentru vehiculele care cântăresc mai mult de 3,5 tone atunci când sunt pline. Manualul Tesla menționează că vehiculul are o greutate brută a vehiculului de 4 tone. (Echivalentul unei mașini de familie standard, cum ar fi un Ford Focus, este de 1,9 tone).

Câteva Cybertruck-uri au fost deja observate pe străzile europene în acest an, provocând temeri legate de siguranță în rândul militanților. Într-o scrisoare adresată Comisiei Europene și autorităților din Republica Cehă, unde înmatricularea unui Cybertruck a ridicat semne de întrebare cu privire la norme, grupurile de campanie au solicitat ca Cybertrucks înmatriculate în UE să fie eliminate de pe drumurile publice.

„Camionetele supradimensionate sunt acum din ce în ce mai importate și aduc pericol pe străzile noastre”, a declarat James Nix de la organizația nonprofit Transport & Environment, care a semnat scrisoarea.

Mașini omologate clandestin

Piața auto din Europa a urmat tendința nord-americană de a se orienta către vehicule utilitare sport mari și grele, însă reglementările privind siguranța și poluarea au frânat creșterea celor mai periculoase camionete.

În ciuda acestui fapt, zeci de mii dintre cele mai mari vehicule au inundat continentul printr-un canal clandestin. Mașinile importate pot fi înmatriculate prin intermediul unei „omologări individuale a vehiculului” care le supune unui control mai puțin riguros decât „omologările de tip” la care sunt supuse majoritatea mașinilor.

Autoritățile de omologare din statele membre, care sunt responsabile de verificarea vehiculelor înainte ca acestea să ajungă pe piață, au o anumită marjă de manevră pentru a se abate de la normele UE în cazuri individuale, dacă impun cerințe alternative.

Rutele diferite de omologare au ridicat întrebări cu privire la faptul dacă Cybertruck-urile din Europa au fost înregistrate corect sau printr-o lacună legală.

În iulie, un Cybertruck a fost înmatriculat în Republica Cehă. Acesta fusese modificat pentru a respecta normele de iluminare și pentru a proteja participanții la trafic de marginile sale ascuțite, dar vehiculul pare să nu respecte în continuare restricțiile de greutate.

În cazul în care ar transporta patru pasageri puțin mai grei decât un om european mediu sau ar transporta marfă, cum ar fi mobilă sau alte bunuri grele, ar cântări mai mult de 3,5 tone - pragul pentru vehiculele care au nevoie de un limitator de viteză.

Editor : S.S.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

N-au stat la discuții și au suspendat-o pe viață, după apariția unui clip pe internet! Primele reacții și decizia luată

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

FSB recrutează asasini din închisorile rusești pentru crime la comandă

Reacția Iranului după ce a fost acuzat de șeful MI5 de „comploturi succesive” în Marea Britanie

București și Cluj-Napoca sunt pe ultimele locuri în Europa la capitolul mobilitate urbană

„Identifică-mă”: Interpol cere ajutor pentru a afla cine erau 46 de femei ucise și ale căror cazuri nu au fost rezolvate

Partenerii noștri