Situația dezastruoasă a mașinilor care circulă în România: 100.000 sunt zilnic în trafic
În fiecare oră, în România, cel puţin 10 şoferi iau amendă pentru că nu au ITP valabil. Asta deşi sancţiunea este usturătoare - poate ajunge la 2.900 de lei. Şi cei amendaţi sunt doar cei prinşi. Datele poliţiei arată că 100.000 de maşini nesigure tehnic sunt zilnic în trafic, punând în pericol viaţa altora sau poluând peste normele admise.
Campania electorală nu a ajuns în cătunele din munți: „N-am știut”
A început sezonul petardelor, iar internetul este plin de oferte ilegale
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Câți bani reușesc să economisească, în medie, românii de la o lună la alta și ce fac cu ei
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
În România sunt două milioane de maşini care, dacă ar fi oprite în trafic, ar fi trase imediat pe dreapta. Şi asta deorece au suspendată înmatricularea. Jumătate dintre ele au o vechime de peste 25 de ani, relatează Maria Moiş, jurnalist Digi24.
Cele mai multe au Inspecția Tehnică expirată și o parte dintre mașini nu au fost transcrise pe noul proprietar, motiv pentru care automat li s-a retras dreptul la circulație.
Florin Cătană, director DRPCIV: „Sunt cei care utilizează vehiculul respectiv pe distanțe foarte scurte. Nu ar risca să circule pe distanțe mari pentru că te poate opri poliția. Dar nu e normal nici în situația asta. E un risc pentru toată lumea, inclusiv pentru el (n.r. - șoferul).”
Atenţie și şoferilor care şi-au făcut ITP-ul făcut în străinătate. Acesta nu este recunoscut în România. Anul trecut, Politia Rutieră a dat peste 91.000 de amenzi șoferilor prinși cu ITP-ul expirat.
Cristian Andrieş, comisar şef Poliţia Rutieră: „Pericolele sunt foarte mari, ţinând cont că poate fi vorba despre defecţiuni grave pe care noi le constatăm împreună cu specialiştii Registrului Auto Român.”
O vizita la ITP durează o jumtate de oră și costă de la 140 de lei în sus, în funcție de mașină.
Proprietarii servicurilor auto spun însă că 1 din 5 mașini nu trece de inspecţia tehnică periodică. Cele mai multe au probleme la direcţie, iar cele vechi cu emisia de nobxe.
- Se verifică eficacitatea frânei. Ne interesează să nu avem diferențe între roata stânga și roata dreaptă, pentru că atunci se poate produce un eveniment neplăcut.
Cosmin Creţu, patron staţie ITP: „Oamenii pur și simplu vin: DOMNULE, am ITP de făcut, vin la ITP și îl fac. Nu, ar trebui înainte să se programeze pentru o verificare și să și remedieze problema.”
Astfel că, după un ITP picat, ar urma nişte cheltuieli pentru remedierea problemelor. Pe care cei mai mulţi nu vor să şi le asume.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News