Live

Referendum la Paris: Primăria vrea să crească tarifele pentru parcarea SUV-urilor în capitala Franței

Data publicării:
Parisul vrea să taxeze 18 euro pe oră pentru parcarea SUV-urilor. Pe un panou publicitar, administrația Parisului informează despre un referendum privind taxele de parcare majorate pentru SUV-uri. Sursa foto: Profimedia Images

Primăria din Paris organizează duminică un referendum pe tema triplării tarifelor de staţionare pentru autovehiculele mari şi grele, aşa-numitele SUV (Sports Utility Vehicle), transmite AFP, preluată de Agerpres.

1,3 milioane de cetățeni din capitala Franţei sunt invitaţi să se pronunţe "pro sau contra introducerii unui tarif specific pentru staţionarea automobilelor individuale mari şi poluante".

Sunt vizate în special aşa-numitele SUV-uri, care combină caracteristicile unui autoturism cu cele ale unui autovehicul de teren, şi modelele de tip 4x4.

Ce tarife propune administrația Parisului

Dacă va avea câştig de cauză tabăra "pentru", vizitatorii Parisului al căror vehicul echipat cu motor termic sau de tip hibrid reîncărcabil depăşeşte o greutate de 1,6 tone sau cei cu vehicule electrice cu o greutate de peste două tone vor trebui să plătească 18 euro pentru a staţiona o oră în arondismentele centrale şi 12 euro pe oră pentru arondismentele exterioare.

Însă, noile tarife nu vor afecta "rezidenţii Parisului şi lucrătorii care staţionează în zona lor autorizată, şoferii de taxi din staţiile lor alocate, artizanii şi lucrătorii din sănătate, precum şi persoanele cu dizabilităţi", a precizat Primăria Parisului.

"Cu cât este mai greu, cu atât poluează mai mult", justifica în luna decembrie edilul Parisului, Anne Hidalgo, care a făcut din cheiul Senei o zonă dedicată exclusiv pietonilor, a interzis circulaţia automobilelor pe o arteră importantă, rue de Rivoli, şi a "înverzit" 200 de străzi prin eliminarea traficului.

Argumentele primăriei pentru majorarea tarifelor

Un alt argument adus de edilii Parisului pentru interzicerea SUV-urilor are legătură cu securitatea rutieră. Accidentele care implică un SUV sunt "de două ori mai mortale pentru pietoni decât în cazul unui automobil standard". În plus, este menţionată şi o mai bună împărţire a spaţiului public, în condiţiile în care automobilele mari ocupă mai mult loc pe carosabil.

ONG-ul WWF cataloghează SUV-urile drept o "aberaţie", în contextul încălzirii globale. "Mai grele cu 200 kg, cu 25 cm mai lungi, cu 10 centimetri mai largi decât un automobil standard", SUV-urile au nevoie de mai multe materiale pentru fabricarea lor, consumă cu 15% mai mult carburant şi emit cu 20% mai mult CO2 decât o berlină, susţine acest ONG.

În replică, asociaţiile automobiliştilor critică iniţiativa primăriei. Unele dintre aceste asociaţii sunt de părere că "SUV-urile compacte nu vor fi vizate de noile tarife", spre deosebire de automobilele de tip break, şi precizează că un SUV nou poluează mai puţin decât un automobil mic diesel construit înainte de 2011.

Acesta va fi al doilea referendum organizat la Paris. Primul a avut loc în luna aprilie 2023 şi atunci parizienii au aprobat eliminarea trotinetelor electrice de închiriat. Atunci 103.000 de cetăţeni s-au mobilizat la vot, adică 7% dintre alegătorii capitalei Franţei.

Editor : M.I.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Nicuşor Dan: Modul în care se va desfăşura acest al doilea mandat depinde de votul bucureştenilor la referendum

Luare de ostatici la Paris. Un bărbat a fost arestat după ce a ținut cu forța angajați ai pizzeriei deținute de părinți

Nicușor Dan, despre posibila respingere a referendumului pentru București: „Nu poate fi mai rău decât mandatul pe care l-am avut deja”

Catedrala Notre Dame din Paris, afectată de incendiul devastator, își redeschide porțile după 5 ani. Cât a costat restaurarea

Partenerii noștri