O nouă șansă pentru diesel
Într-o eră în care maşinile cu motoare clasice par sortite pieirii în faţa celor mult mai prietenoase cu mediul, germanii de la Bosch caută să prelungească viaţa acestora. Compania a dezvoltat un nou sistem de evacuare diesel care va reduce emisiile mult sub limita legală.
Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie. Cât va costa litrul de benzină și de motorină
Carburanții se scumpesc accelerat
Benzina și motorina s-au scumpit din nou. Cât vor plăti șoferii pentru un litru de carburant
Motorina ar putea dispărea din benzinării în următorii ani
Benzina și motorina, tot mai scumpe în Ungaria
Răsturnare de situație la pompă. Prețul benzinei l-a depășit pe cel al motorinei
Kelemen Hunor explică de ce Ungaria a putut plafona prețurile la carburanți și România nu
Unde e mai avantajos să faci plinul, dacă pleci cu mașina în concediu
Analiștii spun că prețurile la benzină și motorină vor continua să crească
Noua tehnologie ar urma să scadă cantitatea de oxid de azot la o zecime din limita legală. Nu întâmplător, descoperirea va fi lansată pe piaţă în 2020 - anul în care intră în vigoare sancţiuni dure la adresa producătorilor auto care nu respectă anumite limite.
Compania Bosch, cel mai mare furnizor de tehnologie diesel pentru producători precum Volkswagen, General Motors sau Fiat Chrysler, insistă că motoarele pe motorină nu vor fi conduse la groapă aşa de rapid precum se credea. Cei de la Bosch spun că aceste motoare pot „trăi" liniştite fără teama de fi interzise pe străzi.
Noua tehnologie ar putea fi o salvare pentru piaţa auto, în condiţiile în care zeci de mii de locuri de muncă se bazează pe supravieţuirea acestor motoare. Sunt în joc afacerile marilor producători.
Diesel a pierdut teren în faţa benzinei, odată cu scandalul Dieselgate din 2015. Clienţii s-au reorientat - nu vor să cumpere un autoturism despre care ar putea afla că va fi interzis în 2-3 ani.
Recent, Tribunalul administrativ federal din Germania a decis, de exemplu, că primăriile a două oraşe germane pot dispune interdicţii de circulaţie pentru maşinile diesel. S-a creat un precedent care poate fi extins în toată ţara.
De asemenea, aututorismele alimentate cu motorină vor fi interzise şi în centrul istoric al Romei, capitala Italiei, începând din 2024.
Toate aceste planuri ar putea fi abandonate dacă diesel-ul nu va mai fi atât de „rău”, graţie noii tehnologii.
Statutul de cel mai mare furnizor de soluţii software al Bosch a fost pus sub semnul întrebării pe perioada în care procurorii germani au investigat mai mulţi producători auto pentru că au trişat la testele privind emisiile de noxe. La acea vreme, Bosch a fost de acord să plătească despăgubiri alături de Volkswagen.
Citiți și: Proiect | Maşinile vechi, interzise în București
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News