VIDEO. O Dacia 1300 veche de 40 de ani, recondiționată de un orădean
După 40 de ani de când a făcut primii kilometri, o Dacia 1300 își trăiește a doua tinerețe. Și asta datorită unui fost jurnalist orădean, care a recondiționat de unul singur bătrâna mașină națională. Pasionat de autoturisme vechi, Vlad Tătaru a căutat piese de schimb în toată țara și le-a montat bucată cu bucată. Acum automobilul arată ca proaspăt ieșit de pe linia de fabricație.
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
Pasionat de mașinile vechi, Vlad Tătaru a recondiționat în ultimii ani două autoturisme Opel și un automobil fabricat în Statele Unite. După aceste experiențe, a hotărât să redea strălucirea unei Dacia 1300, fabricată la Mioveni în 1978, pe care a găsit-o într-un garaj din orașul bihorean Aleșd. Nu s-a speriat când a văzut petele imense de rugină și s-a apucat de treabă. Ca să recondiționeze mașina, a căutat peste tot piese de schimb.
„Am adus faruri de la Reșița, stopuri de la Suceava, caderelele le-am găsit aici dar ca și în orice afacere sunt mulți care profită, specualează, cumpără multe piese și le vând apoi de zece ori prețul. Ești nevoit să plătești pentru o piesă chiar și 300-400 de lei”, spune Vlad.
În schimb, interiorul a rămas neschimbat. Volanul și scaunele sunt cele originale, la fel ca și schimbătorul de viteze cu patru trepte.
„Avea brichetă și era din fabrică, ceea ce era o dotare de top în acea perioadă; de asemenea și scârțâitul scaunelor care se aude pe fundal ca să te facă să simți că ești pe drum.”
După un an de muncă, autoturismul arată ca proaspăt ieșit de pe poarta uzinei de la Mioveni. A fost omologat ca vehicul atestat istoric și poate circula cu o viteză maximă de 120 de km/oră. De câte ori proprietarul o scoate la plimbare prin oraș, trezește admirația și nostalgia trecătorilor.
„Era o mașină îndrăgită și apreciată de români. Aceasta chiar arată foarte bine”, spune un orădean.
„Îmi amintesc și de vremurile când stăteam ore și zile la coadă la benzină ca să pot alimenta”, zâmbeşte altul.
După ce a participat cu mașina la mai multe întâlniri ale pasionaților de autoturisme vechi, Vlad are planuri mari cu Dacia lui.
„Acum mă pregătesc să merg în aprilie la parada de la Budapesta, o să merg cu ea pe roți că ăsta e farmecul excursiei. Am pregătit patentul, am pregătit ciorapul, sârma.”
Vlad Tătaru are în plan să recondiționeze și o veche mașină de Miliție din anii '70.
Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Norbert Hegedus
Editor web: Adrian Laboş
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News