VIDEO. O Dacia 1300 veche de 40 de ani, recondiționată de un orădean

După 40 de ani de când a făcut primii kilometri, o Dacia 1300 își trăiește a doua tinerețe. Și asta datorită unui fost jurnalist orădean, care a recondiționat de unul singur bătrâna mașină națională. Pasionat de autoturisme vechi, Vlad Tătaru a căutat piese de schimb în toată țara și le-a montat bucată cu bucată. Acum automobilul arată ca proaspăt ieșit de pe linia de fabricație.

Români, suspectați de fraudarea sistemului britanic de împrumuturi universitare cu sute de milioane de lire sterline

Paște în Maramureș. Cum se pregătesc proprietarii pensiunilor din Breb pentru turiștii care le vor trece pragul

Una dintre cele mai vechi clădiri din vestul țării a fost restaurată. Cum arată azi conacul familiei Mocioni

România, magnet pentru turiștii străini. Care este destinația preferată de iarnă a celor care ne vizitează țara

Spectacolul primăverii în orașul de pe malul râului Bega. A înflorit „Tunelul Iubirii” din Timișoara
Tinerii care proiectează viitorul. Cum funcționează psihologul AI sau șapca destinată nevăzătorilor
Monument unic descoperit în Constanța, inclus după 37 de ani în circuitul turistic
Un profesor de biologie din Cluj a fost arestat preventiv pentru agresiune sexuală asupra elevelor
Două mașini au rupt gardul bazei NATO de la Mihail Kogălniceanu
Pasionat de mașinile vechi, Vlad Tătaru a recondiționat în ultimii ani două autoturisme Opel și un automobil fabricat în Statele Unite. După aceste experiențe, a hotărât să redea strălucirea unei Dacia 1300, fabricată la Mioveni în 1978, pe care a găsit-o într-un garaj din orașul bihorean Aleșd. Nu s-a speriat când a văzut petele imense de rugină și s-a apucat de treabă. Ca să recondiționeze mașina, a căutat peste tot piese de schimb.
„Am adus faruri de la Reșița, stopuri de la Suceava, caderelele le-am găsit aici dar ca și în orice afacere sunt mulți care profită, specualează, cumpără multe piese și le vând apoi de zece ori prețul. Ești nevoit să plătești pentru o piesă chiar și 300-400 de lei”, spune Vlad.
În schimb, interiorul a rămas neschimbat. Volanul și scaunele sunt cele originale, la fel ca și schimbătorul de viteze cu patru trepte.
„Avea brichetă și era din fabrică, ceea ce era o dotare de top în acea perioadă; de asemenea și scârțâitul scaunelor care se aude pe fundal ca să te facă să simți că ești pe drum.”
După un an de muncă, autoturismul arată ca proaspăt ieșit de pe poarta uzinei de la Mioveni. A fost omologat ca vehicul atestat istoric și poate circula cu o viteză maximă de 120 de km/oră. De câte ori proprietarul o scoate la plimbare prin oraș, trezește admirația și nostalgia trecătorilor.
„Era o mașină îndrăgită și apreciată de români. Aceasta chiar arată foarte bine”, spune un orădean.
„Îmi amintesc și de vremurile când stăteam ore și zile la coadă la benzină ca să pot alimenta”, zâmbeşte altul.
După ce a participat cu mașina la mai multe întâlniri ale pasionaților de autoturisme vechi, Vlad are planuri mari cu Dacia lui.
„Acum mă pregătesc să merg în aprilie la parada de la Budapesta, o să merg cu ea pe roți că ăsta e farmecul excursiei. Am pregătit patentul, am pregătit ciorapul, sârma.”
Vlad Tătaru are în plan să recondiționeze și o veche mașină de Miliție din anii '70.
Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Norbert Hegedus
Editor web: Adrian Laboş
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News