Live

FOTO | Audi a prezentat a doua generație a SUV-ului Q3

Data publicării:

Audi a prezentat noul Audi Q3, un SUV de familie polivalent. A doua generație are un design mai dominant, este mai spațios și mai versatil. Asemenea modelelor premium din vârful gamei Audi, şi Q3 dispune de un sistem de operare şi afișare complet digitalizat, de soluții variate de infotainment, plus sisteme inovatoare de asistență. Toate acestea sporesc confortul, alături de suspensiile optimizate. Noul Audi Q3 va ajunge în showroom-urile din Europa începând cu luna noiembrie 2018.

Designul exterior: forţă şi prezență

Noul Audi Q3 are un design mai sportiv decât predecesorul său, inclusiv datorită grilei Singleframe a radiatorului, care are un design octogonal, cu lamele verticale, dar şi graţie prizelor mari de aer. Acestea sunt detaliile care marchează în mod special secţiunea frontală masculină, accentuată de jocul intens între lumini şi umbre. Farurile înguste şi triunghiulare sunt direcţionate spre interior. Audi oferă trei versiuni de faruri. Versiunea de top este cea cu tehnologie Matrix LED cu lumini de drum adaptive care iluminează şoseaua în manieră inteligentă. Profilul subliniază echilibrul designului exterior, graţie graficii luminoase simetrice a farurilor şi a blocurilor optice din spate. Linia „umerilor” le leagă din perspectivă stilistică şi conferă o impresie generală atletică, cu „muşchi” puternic conturaţi deasupra pasajelor roţilor. Contururile se inspiră din ADN-ul Audi quattro şi conferă modelului o lăţime vizuală şi mai accentuată. Evazările roţilor au culoare contrastantă, pentru a evidenţia designul de automobil off-road. Montanţii D oblici, susţinuţi de eleronul alungit, care coboară până pe lateralul lunetei, creează, de asemenea, impresia de dinamism.

Interiorul: sportiv şi orientat spre şofer

Linii tensionate, elemente tridimensionale: interiorul continuă designul exteriorului şi aminteşte, în multe privinţe, de modelele premium de vârf ale mărcii. Arhitectura se potriveşte perfect cu noul concept de operare al automobilului. Elementul central este afișajul MMI touch, încadrat de o ramă cu aspect de sticlă neagră lucioasă.

Alături de unitatea de comandă a sistemului de aer condiţionat, aflată dedesubt, MMI touch este înclinat cu 10 grade spre şofer. Toate afişajele, butoanele şi elementele de comandă au poziţii ergonomice. Scaunele confortabile permit o poziţie sportivă, cu volanul dispus în unghi corespunzător.

Spaţiul: generos şi variabil

În comparaţie cu modelul predecedent, noul Audi Q3 a crescut, practic, în toate direcţiile. Are lungimea de 4.485 milimetri, lăţimea de 1.856 milimetri şi înălţimea de 1.585 milimetri. Ampatamentul, mărit cu 77 de milimetri, permite un spaţiu interior generos şi totodată versatil: scaunele din spate pot fi mutate în faţă şi în spate cu 150 de milimetri. Spătarele fracţionate 40:20:40 pot fi înclinate în şapte poziţii. În funcţie de poziţia scaunelor din spate şi a spătarelor acestora, capacitatea portbagajului variază între 530 şi 1.525 de litri. Podeaua portbagajului poate fi ajustată pe trei niveluri, iar sistemul de acoperire a spaţiului pentru bagaje poate fi introdus sub podea când nu este folosit. Hayonul electric, care poate fi deschis şi închis prin simpla mişcare a piciorului, este disponibil ca dotare opţională.

Comenzile şi afişajele: univers digital

Conceptul de operare şi afişare a fost refăcut în detaliu. Astfel, se constată că Audi a depăşit complet era analogică. Chiar şi echiparea de bază include un panou digital de instrumente cu diagonala ecranului de 10,25 inchi. Şoferul îl foloseşte prin intermediul volanului multifuncțional. Cu sistemul de navigaţie MMI plus, care este varianta de top, afişarea se face pe Audi virtual cockpit, care oferă şi multe alte funcţii adiţionale. Este oferit şi un ecran tactil adiţional, de 10,1 inchi. Opţional, şoferul poate alege afişajul Audi virtual cockpit plus, care este mai mare şi oferă trei moduri diferite de afişare, inclusiv un ecran nou, deosebit de sportiv. Conceptul de operare intuitivă, cu structura aplatizată a meniului este completat de comanda vocală cu capacitatea de a „înţelege” limbajul uzual, precum şi cuvintele rostite în structură liberă. Managerul ingenios de dialog pune întrebări când este nevoie, permite corecturi, oferă opţiuni şi nu obiectează nici când este întrerupt.

Interconectare inteligentă: infotainment şi Audi connect

Sistemul de infotainment de top oferit pentru Audi Q3 pune la dispoziţie aceleaşi funcţii ca în segmentele auto superioare. Modulul de transfer de date suportă standardul LTE Advanced şi integrează un hotspot WiFi pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor. Sistemul de navigaţie recunoaşte preferinţele şoferului în baza călătoriilor anterioare şi poate face astfel sugestii adecvate pentru rută. Gama Audi connect completează navigaţia cu informaţii on-line din trafic, precum şi cu funcţia de căutare a punctelor de interes şi informaţii privind locurile de parcare şi staţiile de alimentare, care apar direct pe harta de navigație. Audi Q3 face uz de inteligenţa colectivă (engl. swarm intelligence) a flotei Audi pentru a previziona disponibilitatea locurilor de parcare de pe marginea drumurilor, precum şi pentru a oferi informaţii cu privire la zonele cu obstacole riscante şi cu limitări curente de viteză. Printre alte opţiuni se numără Google Earth şi sistemul radio hibrid, care comută automat între FM, DAB şi stream on-line, pentru a asigura în permanenţă recepţia optimă. Funcţia de comandă vocală accesează informaţiile memorate de automobil, precum şi informaţiile detaliate provenite din cloud, pentru a da răspunsul adecvat. Audi Q3 asigură o integrare şi mai profundă a aplicaţiei myAudi. Aceasta interconectează pe deplin smartphone-ul cu automobilul. Clientul poate, de exemplu, transfera rutele de navigaţie şi agenda smartphone-ului în MMI şi poate vedea locul în care este parcat Q3.

Mai multe module de hardware completează gama funcţiilor de infotainment. Printre acestea se numără şi Audi phone box. Această dotare face legătura între smartphone-ul proprietarului şi antena automobilului şi încarcă telefonul inductiv. Interfaţa Audi pentru smartphone-uri permite conectarea telefoanelor mobile iOS şi Android ale clientului şi redă interfeţele Apple Car Play sau Android Auto pe ecranul MMI. Sistemul de sunet Bang & Olufsen Premium cu sunet virtual tridimensional dispune în total de 15 difuzoare.

Confort şi siguranţă: sistemele de asistenţă a şoferului

Între sistemele de asistenţă se remarcă adaptive cruise assist. Este un sistem care încorporează funcţiile asistenţilor adaptive speed assist, traffic jam assist şi active lane assist. Astfel, sistemul asistă şoferul controlând automobilul longitudinal şi lateral şi sporește confortul, mai ales la drum lung. Audi Q3 simplifică manevrele strânse datorită celor patru camere video de 360 de grade.
Acestea redau zona din jurul SUV-ului, afişând-o pe ecranul mare al sistemului de infotainment. Pe acest ecran, şoferul poate, de asemenea, urmări manevrele efectuate de sistemul park assist. Sistemul de asistenţă la parcare park assist direcţionează automobilul automat pe şi de pe locurile de parcare. Șoferul trebuie doar să accelereze, să frâneze şi să schimbe treptele de viteză. Când şoferul doreşte să iasă în marşarier de pe un loc de parcare paralel sau de pe un drum de acces strâmt, se activează cross traffic assist. Senzorii radar pe care sistemul îi utilizează pentru a monitoriza zona din spatele automobilului oferă, de asemenea, informaţiile necesare pentru funcţia de avertizare la manevrele de schimbare a benzii de rulare. Dacă sistemul detectează un vehicul aflat în unghiul mort sau un vehicul care se apropie cu viteză mare din spate, se aprinde un LED de avertizare pe oglinda exterioară corespunzătoare.

Agilitate on-road şi off-road: motoarele şi suspensiile

La lansare, Audi oferă noul Q3 cu patru versiuni de motor, dintre care trei pe benzină şi unul diesel, în combinaţie cu tracţiunea faţă sau tracţiunea integrală. Puterile se încadrează între 110 kW (150 CP) şi 169 kW (230 CP). Toate motoarele sunt unităţi cu patru cilindri şi cu injecție directă de combustibil şi cu supraalimentare cu turbină, oferind putere mare, rafinament şi eficienţă. Pentru transmisia puterii este utilizată cutia de viteze manuală cu şase trepte sau cea automată S tronic cu şapte trepte schimbate extrem de rapid de sistemul automat. În off-road, tracţiunea integrală permanentă asigură senzaţii extraordinare la volan, cu tracţiune optimă şi stabilitate de nezdruncinat. Sistemul opţional hill descent control poate fi activat acţionând un buton şi menţine viteza selectată pe teren înclinat. Șoferul poate varia caracteristicile dinamice ale automobilului său Audi Q3 în funcţie de situaţia de mers, de condiţiile de drum şi de nevoile personale, folosind sistemul de manevrabilitate Audi drive select cu şase moduri diferite, de la deosebit de confortabil, la extrem de eficient sau extrem de sportiv. Sistemul influenţează şi suspensiile opţionale cu funcţie de control a amortizării, la care senzorii măsoară mişcarea fiecărei roţi, precum şi acceleraţia laterală şi longitudinală, sistemul ajustând amortizoarele în consecinţă. Rezultatul constă în caracteristici dinamice optimizate, în condiţii de confort şi mai ridicat. Ca alternativă, sunt oferite suspensiile sport (dotare standard a pachetului S line exterior), care includ reglaje mai ferme ale arcurilor/amortizoarelor şi direcţia progresivă. Răspunsul devine tot mai direct pe măsură ce unghiul de virare creşte, ceea ce optimizează şi mai mult manevrabilitatea deja excelentă a noului Audi Q3.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO. Accident grav în Constanța: Un SUV a intrat frontal într-un TIR. A fost chemat un elicopter SMURD

Parcarea unui SUV în Paris va costa 18 euro/oră. Parizienii au votat la referendum triplarea tarifelor pentru mașinile sport utilitare

Referendum la Paris: Primăria vrea să crească tarifele pentru parcarea SUV-urilor în capitala Franței

Un șofer a intrat cu Audi-ul pe plajă și a rămas blocat în nisip, iar apoi a venit și amenda uriașă

Partenerii noștri