Deficitul global de cipuri amenință industria auto. Marii producători sunt nevoiți să reducă sau chiar să oprească producția de mașini
Producători auto din întreaga lume opresc liniile de asamblare a vehiculelor din cauza lipsei semiconductorilor. S-a produs un dop de producție, parțial din cauza sancțiunilor americane împotriva unor producători chinezi de cipuri, potrivit unor oficiali din industrie, citaţi de Reuters. Un alt motiv este cererea mai mare de laptopuri și console de jocuri în timpul pandemiei de coronavirus.
Criza cipurilor continuă
Trecerea la mașini electrice va genera sute de mii de concedieri?
Mașini clasice, reconvertite în electrice
Cum pot fi reciclate bateriile mașinilor electrice
Război Rece în industria auto
Avantajele mașinii electrice
Numărătoare inversă pentru motoarele termice
Luptă în industria auto
Lipsa cipurilor, care a surprins o mare parte din industrie şi care ar putea continua timp de mai multe luni, determină Ford Motor, Subaru şi Toyota Motor să reducă producţia în principal în Statele Unite.
Printre producătorii de automobile afectaţi pe alte pieţe se numără Volkswagen, Nissan Motor şi Fiat Chrysler.
Problemele provin dintr-o multitudine de factori, producătorii de autovehicule concurând cu industria electronicelor de larg consum pentru aprovizionarea cu cipuri. Aceasta, cu atât mai mult cu cât în timpul restricțiilor de pandemie a crescut cererea de laptopuri, console de jocuri şi alte produse electronice.
Dar deficitul de semiconductori are legătură și cu politicile lui Donald Trump care vizează reducerea transferurilor de tehnologie către China. Un producător de automobile a mutat producţia de cipuri de la SMIC, intrată sub sancțiuni către o divizie din Taiwan, care este deja suprasolicitată. O fabrică Ford din Kentucky, care produce SUV-ul Escape, a fost nevoit să oprească activitatea din cauza lipsei unui cip care face parte din sistemul de frânare al vehiculului, a spus un oficial al sindicatului din uzină. De asemenea, Ford va opri fabricarea modelului Focus dintr-o uzină germană, timp de o lună, începând de săptămâna viitoare, din cauza lipsei de cipuri.
Această problemă apare într-un moment crucial pentru producătorii de automobile, care au suferit o prăbușire a vânzărilor în primele luni ale pandemiei, dar rămân sub o presiune intensă din partea autorităților de reglementare globale pentru a investi puternic în mașini electrice. Firma de cercetare Bernstein estimează că vânzările globale de vehicule vor crește cu 9% în 2021, după o scădere preconizată de 15% anul trecut - însă lipsa cipurilor pune în pericol revenirea vânzărilor, potrivit CNN.
Volkswagen a precizat luna trecută că va trebui să ajusteze producția în uzinele din China, America de Nord și Europa în acest trimestru. Modificările vor afecta producția celui mai vândut model, VW Golf, precum și modelele de la mărcile Audi, Skoda și Seat.
Potrivit analiștilor UBS, cel mai mare producător auto din lume ar putea pierde aproximativ 4% din producția trimestrială globală, ca urmare a deficitului de componente.
„Facem tot ce ne stă în putință pentru a reduce la minimum pierderea pentru a ne asigura că livrările normale către clienți pot fi reluate cât mai repede posibil”, a spus managerul de achiziții al Grupului Volkswagen, Murat Aksel.
Editor : M.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News