Cum îţi poate strica maşina „pana prostului”
Vedem destul de des cazuri în care șoferii rămân cu mașina în drum pentru că nu mai au carburant. Asta deși li s-a aprins pe bord becul care i-a atenționat că nu mai au suficient combustibil. Ce greșeli fac acești șoferi și pe ce mituri se bazează ei, aflăm de la specialiști în materialul următor.
A început sezonul petardelor, iar internetul este plin de oferte ilegale
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Câți bani reușesc să economisească, în medie, românii de la o lună la alta și ce fac cu ei
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Acum o lună, o limuzină de lux a rămas fără carburant chiar în mijlocul stațiunii Mamaia. Timp de câteva zeci de minute, mașina a blocat o bandă de mers. În tot acest timp, proprietarul și-a sunat un prieten care i-a adus două bidoane cu carburant, pentru a putea ajunge la benzinărie. Astfel de situații se produc atunci când șoferul ignoră că i s-a aprins becul care îi indică faptul că nu mai are suficient carburant.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: Greșeala pe care foarte adesea șoferii din România o fac este aceea de a crede că ei pot calcula cât mai au de mers. Este o mare greșeală. Nici măcar calculatorul mașinii nu poate calcula cu exactitate, deși el ne arată acolo, în bord, un range, o medie, un număr de kilometri pe care ar mai putea merge.
Prin urmare, mitul potrivit căruia când ți se aprinde becul de carburant mai ai în rezervor 5-6 litri, cu care mai poți merge 70-80 de kilometri, este fals.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: Contează foarte mult greutatea mașinii, contează drumul pe care mergem, poate să fie un drum pe care urcăm și atunci consumul crește. Pot fi tot felul de condiții variabile, de tipul consumatorilor autovehiculului, care pun lucru mecanic pe motor și atunci motorul va consuma mai mult carburant decât ne-am aștepta sau decât se așteaptă calculatorul mașinii și atunci riscăm să rămânem în pana prostului.
În plus ne putem strica mașina.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: În rezervor este o pompă, care se și unge, se și răcește cu carburantul mașinii. Dacă rămânem fără carburant, riscăm ca această pompă să nu mai funcționeze, să se strice.
Șoferii profesioniști nu merg cu martorul de combustibil aprins.
-Se pot trage gunoaie de pe fundul rezervorului, se înfundă injectoare și așa mai departe.
-E nouă și nu vreau s-o duc la faliment așa repede.
În concluzie, când vi se aprinde becul de combustibil, mergeți la cea mai apropiată benzinărie.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News