Cât a ajuns "plinul" la mașina electrică. Încărcarea nu mai este profitabilă nici acasă, nici la stațiile publice
Odată cu scumpirile din energie, trecerea la mobilitate verde nu mai este la fel de profitabilă pentru proprietarii de mașini electrice, indiferent unde încarcă. Acasă, riscă să consume mai mult decât este statul dispus să subvenționeze, iar, la stațiile publice, tarifele au crescut atât de mult încât șoferii de electrice ajung să plătească aproape la fel ca cei care conduc mașini convenționale.
Țepe pe internet cu anvelope de iarnă. Cum vă puteți feri de ofertele-capcană
Cum arată și cum funcționează instalația care transformă apa murdară în energie
Șoferii care conduc agresiv pot fi reclamați online începând de astăzi
Șoferul elvețian autointitulat „nepotul lui Dracula” a fost arestat preventiv
Un polițist sare din mașină și lovește cu pumnii și picioarele un șofer
Momentul în care mai mulți șoferi ridică bariera cu mâna și traversează calea ferată
Explicațiile ministrului Sănătății despre testele antidrog
Ciolacu susține OUG antidrog
Un șofer a scăpat controlul mașinii și s-a izbit de un indicator în zona unde tocmai fusese instalat un limitator inteligent de viteză
Anda Niculae conduce o mașină full electrică de mai bine de un an. Cel mai des o încarcă acasă, iar asta îi crește consumul până la 500 de kwh pe lună.
Anda Niculae: "Am o factură de 1.250 de lei la prima vedere. Enorm... este greu de suportat pentru orice salariu. Mașina electrică este foarte convenabilă, tariful nu e convenabil".
Odată cu scumpirea energiei, drumurile lungi au ajuns costisitoare pentru orice șofer.
O mașină electrică va consuma pentru 1.000 km aproximativ 190 kWh. Pentru aceeași distanță, o mașină clasică va consuma, în funcție de combustibil, aproximativ 70 litri de benzină, respectiv 60 de litri de motorină.
Tradus în bani, șoferii de mașini verzi care vor încărca la stațiile publice vor scoate din buzunar peste 470 de lei, la fel ca cei care merg cu o mașină pe diesel sau benzină. Doar cei care își încarcă acasă vor ieși mai ieftin. Însă riscă să nu se mai încadreze în plafonul subvenționat de stat.
Chiar și așa, ministrul Mediului tot ține partea mașinilor electrice.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: "Când o gospodărie depășește pragul de 255 de kwh consumați ajunge la un preț de aproximativ 2 lei și la acest preț încă este în pragul de rentabilitate inclusiv mașina electrică".
O altă problemă sunt stațiile de încărcare. Pe lângă că sunt puține, ele încarcă extrem de încet. Doar unul dintre șapte puncte de încărcare este "fast charge". Asta înseamnă că la peste 80% dintre prize trebuie să stai cel puțin 5-7 ore pentru a încărca mașina de la aproape 0%, la 100%.
Christoph Bucher, producător stații de încărcare: "Acum, România deține cam 0,2% din stațiile de încărcare publice ale Europei. Comparativ cu Germania care are 20% dintre stațiile de încărcare".
Țări precum Olanda, Luxemburg, Germania, Portugalia și Suedia au cele mai multe stații de încărcare. Țările cu cele mai puține stații sunt Lituania, Cipru, Grecia, Estonia și Polonia.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News