Avantajele și dezavantajele cumpărării unei mașini electrice
Mașinile electrice câștigă din ce în ce mai mult teren în România. În primele șase luni ale anului, vânzările de mașini pur electrice au crescut cu 32% față de aceeași perioadă a anului trecut. Au fost cumpărate 600 de unități. În toată lumea, anul trecut erau înmatriculate peste două milioane de astfel de vehicule.
Australia a ratat o bornă majoră în tranziția la mașinile electrice din cauza unei infestații cu ploșnițe
Mai puțini bani de la stat pentru mașinile electrice, din 2024
Statul vrea să taie din valoarea voucherelor pentru mașini electrice
Baterii din lemn pentru mașini electrice
Pariu câștigat pentru Tesla
Trecerea la mașini electrice va genera sute de mii de concedieri?
Mașini clasice, reconvertite în electrice
Mașinuțe electrice pentru polițiștii locali din Craiova
Cum pot fi reciclate bateriile mașinilor electrice
Utilizarea unei mașini electrice va aduce din start avantajul că pe termen lung vom economisi bani.
De exemplu, dacă parcurgem o mie de kilometri, cu un consum de 7 litri la sută de kilometri și un preț de 4,5 lei pe litru al carburantului, cheltuim peste 300 de lei. Aceeași distanță parcursă cu o mașină electrică ne va costa de aproape 5 ori mai puțin, la prețul de 50 de bani pe kilowatt oră.
La unele stații de încărcare prețul ajunge și la 1,2, dar chiar și așa, economisim.
Pe lângă bani economisiți, o mașină electrică nu poluează, motorul este silențios și are performanțe la accelerare asemănătoare unor mașini diesel sau pe benzină.
Mai mult, în România bonusul oferit de guvern la achiziția unei mașini 100% electrice este de aproximativ 10.000 de euro.
Cu toate acestea, prețul unui astfel de vehicul este ridicat. Un alt dezavantaj este timpul de încărcare, poate fi de peste 8 ore.
Chiar dacă în ultimii ani autonomia a fost îmbunătățită, și acesta e un minus în comparație cu mașinile pe combustie.
Cele mai populare mașini electrice vândute în România costă de la 30.000 de euro în sus.
În primele șase luni ale anului, vânzările de mașini pur electrice au crescut cu 31,6% și cele hibridele plug-in cu 107,8%. În același timp, hibridele fără încărcare externă au scăzut cu 9,2%, la 2.023 de unități.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News