Live

UE va impozita carburanții pentru aviație. Taxa va crește gradual timp de 10 ani

Data publicării:
Propunerea Comisiei Europene vizează aviaţia, unde nu se aplică taxele UE privind combustibilul. Foto: Profimedia Images

Comisia Europeană a elaborat planuri de stabilire a unei taxe minime la nivelul blocului comunitar pentru combustibilii de aviaţie poluanţi, în scopul de a reduce mai rapid emisiile poluante, potrivit unui proiect de document consultat de Reuters.

Executivul comunitar lucrează la o revizuire a impozitării energiei în UE, ca parte a legislaţiei ce va fi anunţată pe 14 iulie pentru îndeplinirea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, o nouă ţintă mai ambiţioasă care va necesita ca emisiile să scadă mai rapid în toate sectoarele, de la agricultură şi până la industria grea.

Proiectul propunerii CE vizează aviaţia, unde nu se aplică taxele UE privind combustibilul.

Exceptarea „nu este în concordanţă cu actualele politici şi schimbări climatice”, iar reglementările fiscale ale UE promovează combustibilii fosili faţă de sursele de energie verde şi trebuie modificate pentru a sprijini obiectivele climatice ale blocului comunitar, se arată în documentul consultat de Reuters, potrivit Agerpres.

Propunerea prevede impunerea unui nivel minim de impozitare la nivelul blocului comunitar pentru produsele energetice livrate pentru a fi utilizate drept carburanţi pentru aeronave pentru zborurile din interiorul UE.

Din 2023, taxa minimă de impozitare a carburanţilor pentru aeronave va începe de la zero şi va creşte gradual timp de zece ani, până când va fi impusă integral. În proiect nu se specifică nivelul taxei ce va fi în final.

Pentru combustibilii sustenabili, cum ar fi hidrogen pe bază de surse regenerabile de energie şi biocombustibilii avansaţi, nu se va aplica taxa minimă de impozitare pe o perioadă de zece ani.

Scopul propunerii îl reprezintă încurajarea companiilor aeriene să treacă la combustibilii sustenabili, cum ar fi e-kerosen, pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Dar costurile folosirii combustibililor sustenabili sunt ridicate şi în prezent reprezintă mai puţin de 1% din consumul de carburanţi pentru aeronave din Europa.

Editor : R.K.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Președintele Dumei de Stat de la Moscova vorbește despre „isterie la Munchen” și spune că UE este deconectată de la realitate

UE vrea să introducă restricţii la anumite importuri de alimente, după modelul promovat de Trump. Care sunt primele „ținte”

Premierul polonez Tusk vrea ca Europa să îşi stabilească de urgenţă propriul plan de acţiune privind Ucraina și propria securitate

„Va fi sărutul morții”. Avertismentul experților în artă după ce Trump a anunțat noile tarife

Partenerii noștri