Live

Brexitul și efectele sale. „Grădina Angliei” riscă să devină o uriașă parcare pentru TIR-uri

Data actualizării: Data publicării:
Odată cu Brexitul, este nevoie de construirea unui mare punct vamal pentru camioane, la Ashford, în regiunea Kent Foto: captură video

Cu ani în urmă nimeni nu-și imagina că se poate întâmpla așa ceva. Și totuși iată că Brexitul e realitate. Mulți locuitori din sudul Angliei au votat pentru Brexit, inclusiv în Kent, locul cunoscut drept grădina Angliei. Dar acum ei se tem că zona va deveni o uriașă parcare pentru TIR-uri. Semnele că e posibil așa ceva sunt deja vizibile în apropiere de Ashford. Urmăriți un reportaj marca „Focus Europa”, un proiect Digi24 şi Deutsche Welle. Emisiunea e difuzată vinerea la ora 23:30 și în reluare sâmbăta de la ora 19:30.

A fost odată ca niciodată o pitorească biserică din secolul al XIII-lea, într-o regiune liniștită din Kent, sud-estul Angliei. De când cu Brexitul, calmul locului a fost spulberat de șantierul unui mare punct vamal lângă Ashford. Localnicii sunt exasperați.

„Camioanele vor trebui controlate atât la intrarea, cât și la ieșirea din Uniunea Europeană, doar că guvernul a înțeles cam târziu că 80% din traficul cu Europa trece prin Dover”, spune Liz Wright, consilier municipal.

Unii regretă acum că au votat pentru Brexit

Și pentru că nu există spațiu pentru înființarea unui punct vamal în Dover, acesta este făcut lângă Ashford. Ansamblul de 25 de hectare va fi traversat zilnic de până la 1.700 de camioane. Liz Wright, consilier al orașului Ashford din partea Partidului Verde, s-a opus de la bun început Brexitului.

„Unii dintre cei care au votat pentru Brexit probabil regretă acum. Cu siguranță nimeni nu le-a spus că se va întâmpla așa ceva. Ba dimpotrivă, nu? Li s-a spus că birocrația va fi eliminată și tot sistemul va fi digitalizat”, spune Liz Wright.

În realitate, vor trebui procesate numeroase declarații vamale. Punctul de informare de la o benzinărie din apropiere ar trebui să ofere clarificări în legătură cu documentele necesare. Dar personalul nu e prea vorbăreț.

„Nu avem voie să răspundem la nicio întrebare în legătură cu acest subiect. Ce vă pot spune e că suntem aici doar pentru a fi de ajutor, pentru a oferi sprijin. Scopul nostru e să ne asigurăm că transportatorii nu rămân blocați”, spune o angajată.

Haosul din vamă îi face pe șoferi să renunțe

Funcționarii nu știu de fapt ce urmează să se întâmple. Acesta e și motivul pentru care majoritatea șoferilor de camioane nici măcar nu se deranjează să oprească și să întrebe ceva.

„Există foarte puține informații. Și chiar și cele pe care le primim sunt infirmate una câte una. Nimeni nu știe, de fapt, ce proceduri vamale se vor aplica aici”, arată un șofer de camion. 

Peter, un șofer de camion din Germania, s-a săturat de această incertitudine. Mai are de făcut o singură cursă în Marea Britanie și apoi a jurat că nu se mai întoarce aici.

„Mie, cu siguranță, mi-a ajuns. Sunt dispus să parcurg jumătate din drum, apoi să mă întâlnesc cu un șofer englez, să-i predau marfa, eu mă întorc, reîncarc și tot așa. Dar să fac eu tot traseul în astfel de condiții? Niciodată”, spune Peter.

- E cam tristă situația, așa-i?

- Este. Drumurile noastre se despart. E o ruptură, confirmă Peter.

Peter nu vrea sub nicio formă să mai treacă prin haosul de la vamă.

Noi probleme la orizont

Lucrurile sunt complicate și de faptul că regiunea din jurul Ashford se inundă adesea. Degeaba se fac îndiguiri într-o parte, că surplusul de apă se adună în alta și împiedică avansarea șantierului. Localnicii precum cei din familia Coxhead l-ar fi putut avertiza pe ministrul pentru Brexit asupra acestor probleme - dar nimeni nu le-a cerut părerea.

„Nimeni nu a avut ideea să-i întrebe și pe localnici ce se întâmplă cu apa, unde se duce. În schimb, au preferat doar ceea ce au crezut ei că este corect și care, desigur, e total greșit”, spune dl. Coxhead.

„Acum au început să lucreze și duminica pentru a recupera. Dar tot nu cred că vor termina la timp. Deci, ce o să se întâmple cu toate camioanele? Vor bloca drumurile”, arată doamna Coxhead.

„Cred că dacă oamenii ar vota acum, ar vota pentru a rămâne. Dar e prea târziu”, este de părere dl. Coxhead.

Politicianul conservator Paul Bartlett crede la fel - chiar dacă partidul său a susținut Brexitul. Acum, încearcă să găsească și partea bună a acestui proiect.

„Departamentul pentru transporturi cheltuiește cam jumătate de milion de lire sterline pentru restaurarea acelei mici biserici. Va investi și într-o cafenea, care va aduce plus valoare comunității și va construi o nouă parcare. Orașul va fi mai accesibil”, promite Paul Bartlett, consilier municipal.

Așadar Kent, locul pe care britanicii îl numeau odată cu mândrie „grădina Angliei”, va deveni un soi de „parcarea Angliei”.

Editor : Luana Pavaluca

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Haos! FOTO Mike Tyson l-a pălmuit pe Paul înainte de luptă: ”S-a terminat cu vorba” / ”Lovești ca o fetiță”. De la ce a pornit totul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Marea Britanie ar putea beneficia de pe urma tarifelor propuse de Trump. Analiști: Deschide ușa pentru un acord comercial bilateral

VIDEO. Pericol pe autostradă: Trei TIR-uri au intrat pe contrasens, pe A1 București-Pitești

Peste 250 de autovehicule furate au fost descoperite anul acesta la frontieră. De unde proveneau mașinile

Brexitul a costat-o pe Marea Britanie 24 de miliarde de lire sterline, plus alte datorii de miliarde de euro

Partenerii noștri