Turismul spațial, un moft al miliardarilor sau va deveni o activitate obișnuită? Care este următorul pas în zborurile către spațiu
Am văzut cu toții zborul miliardarilor către spațiu, întâi Richard Branson, apoi, marți, Jeff Bezos. Însă, care este viitorul turismului spațial? De ce ar dori oamenii să plătească milioane de dolari pe astfel de bilete? Este doar un moft al superbogaților sau chiar există substanță economică în acest sector?
Polaris Dawn, misiune îndeplinită
Românii s-au speriat de sateliții lui Elon Musk
Tesla va îngheţa angajările şi va face concedieri în următorul trimestru
Elon Musk, prea puternic și prea nesăbuit
Pariu câștigat pentru Tesla
China se plânge de sateliții lui Elon Musk
Elon Musk și misterul miliardarilor care trăiesc pe datorie
Românul premiat de Elon Musk vrea să revoluționeze transportul
Richard Branson, primul miliardar „astronaut”
Specialiștii cred că turismul spațial este un factor transformațional și va deveni o activitate curentă în timpul vieții noastre. Potențialele sunt imense în acest sector. Ar putea impulsiona noi variante de a călători pe distanțe foarte mari, de exemplu, un zbor Sydney - Tokyo ar putea dura mult mai puțin. Apoi în spațiu, ar putea fi dezvoltate tot mai multe destinații, locuri unde oamenii să poată ateriza și opera diferite activități. În acest context, planurile lui Musk de a coloniza planeta Marte nu mai par chiar atât de SF.
Dylan Thomas, CEO Voyager Space Holdings: În cadrul turismului spațial, avem într-adevăr două categorii diferite. Suborbital, ceea ce fac Virgin și Blue Origin, care urcă până la linia Karman la aproximativ 100 kilometri deasupra Pământului, ceea ce pentru mulți oameni este semnificativ. Și apoi avem zboruri orbitale. Zborurile orbitale sunt ceea ce SpaceX ar putea face, sau Boeing Starliner, sau racheta rusească Soyus care ducea turiștii la Stația Spațială Internațională. Zborul orbital este o categorie total diferită: sunt forțe mai mari, trebuie mai mult antrenament, de mai multe săptămâni sau chiar luni, spre deosebire de un regim de antrenament de mai multe zile. Și în loc să fie câteva sute de mii de dolari pentru suborbital, s-ar putea ajunge pe orbită cu 30 de milioane, 40 de milioane, 50 de milioane. Deci, acestea sunt cele două categorii principale. În cadrul turismului orbital, aveți ocazia să mergeți de fapt la destinații. Așa că avem misiunea Inspiration 4 în această toamnă, de fapt vor înconjura Pământul timp de trei zile în capsulă. Nu acostează la Stația Spațială Internațională, dar ar putea.
Următoarea oportunitate pentru industrie este de a avea mai multe destinații în spațiu. Există mai multe companii care lucrează la stații spațiale private, așa că eu cred că în următorii 10 ani, probabil că vom avea o jumătate de duzină sau mai multe stații spațiale private pe orbită la care oamenii pot merge. Deci, cred că aceasta este următorul pas. Și apoi, uitându-mă mai departe, ajungerea pe Lună cred că este o posibilitate reală. Avem câteva misiuni turistice menite să facă ceea ce se numește cislunar, să ajungi la Lună, să o înconjori, dar să nu aterizezi. Aceasta este, de asemenea, o misiune foarte semnificativă. Cred că vom avea turism lunar în timpul vieții noastre. Și apoi privind și mai departe, mai departe în spațiu, este Marte. Elon și-a pus ochii pe Marte, după cum știm.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News