Cea mai mare macara operațională de pe coasta de est a Statelor Unite a fost adusă pentru a curăța resturile podului din Baltimore
Cea mai mare macara operațională de pe coasta de est a Statelor Unite a fost adusă în portul Baltimore, și este gata să înceapă curățarea resturilor podului Francis Scott Key, la câteva zile după ce o navă cargo s-a izbit de unul dintre stâlpii de susținere și a provocat prăbușirea acestuia, relatează Reuters.
Vineri la prânz, echipele de intervenție încă evaluau pagubele. Macaraua, care poate ridica până la 1.000 de tone, a sosit joi noapte și va începe probabil să scoată resturile din apă sâmbătă dimineața, potrivit purtătorului de cuvânt al Pazei de Coastă, Carmen Carver. O a doua macara este pe drum și va sosi curând pentru a ajuta la degajarea resturilor, a mai spus ea.
Autoritățile de stat și federale sunt concentrate pe curățarea zonei care blochează activitatea portului Baltimore, deja aglomerat, și pe reconstrucția cât mai urgentă a podului.
The largest crane on the Eastern Seaboard has arrived in Baltimore to help begin clearing the debris from the Key Bridge collapse.
— Natalie Brand (@NatalieABrand) March 29, 2024
CASA is holding a news conference this afternoon to honor the victims--the six workers on the bridge at the time of the collapse pic.twitter.com/bVlaD5YYX7
Podul Francis Scott Key din Baltimore, Maryland, cu o lungime de 2,57 km, s-a prăbuşit, marţi, după ce un cargobot s-a izbit violent de acesta.
Șase muncitori care lucrau la calea de rulare a podului au murit.
Scafandrii au recuperat două cadavre ale muncitorilor dispăruți, și se crede că restul de patru sunt prinși sub apă. Toți erau imigranți din Mexic și America Centrală.
PHOTOS: The largest crane on the East coast arrives to help with cleanup where the Key Bridge collapsed in Baltimore earlier this week. https://t.co/AsfZZjXtAs pic.twitter.com/DPyjUuMamF
— FOX Baltimore (@FOXBaltimore) March 29, 2024
Găsirea trupurilor celor dispăruți este prioritatea principală, a declarat, joi, guvernatorul Maryland, Wes Moore, într-o conferință de presă. Echipajele trebuie, de asemenea, să evalueze modul de îndepărtare a navei blocate, încărcată cu mii de containere și prinsă de resturile de pod.
„Nava este aproape la fel de lungă ca Turnul Eiffel, și are resturile podului peste ea. Vorbim de 3.000 sau 4.000 de tone de oțel care stau deasupra acelei nave, așa că avem de lucru”, a spus Moore la conferința de presă de joi.
Editor : Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News