Video Șoferii de camion din UE nu vor să lucreze în Marea Britanie. Șofer român: „Am avut 5-6 oferte. Nimeni nu vrea să se întoarcă”
Șoferii de camion din Europa nu se grăbesc să răspundă la apelul guvernului britanic, care a lansat un program de vize temporare pentru a debloca criza de forță de muncă din acest domeniu după Brexit. Ei spun că sunt necesare mai multe investiții pentru a îmbunătăți condițiile de muncă, relatează BBC.
Guvernul britanic încearcă să-i atragă pe șoferii de camioane din UE înapoi cu vize temporare pe fondul unei penurii globale de forță de muncă în acest domeniu.
Cosmin Vicențiu, un șofer de TIR din România, este unul dintre cei care spun că nu se vor întoarce în Marea Britanie.
„În ultimele 6 luni am avut cel puțin 5-6 oferte să mă întorc în Anglia. Dar le-am refuzat”, a spus el pentru BBC.
Cosmin a plecat din Marea Britanie în 2020 și acum lucrează în Italia.
„De exemplu, în Italia nu plătești pentru dușuri, pentru parcarea de noapte. Dacă vrei să mănânci au un restaurant și o masă foarte bună costă aproximativ 15 euro”, spune el.
E criză de șoferi de TIR în toată lumea. În Marea Britanie, industria transporturilor spune că are nevoie de încă 80.000 de oameni.
Cosmin spune că nici colegii lui nu vor să se întoarcă la muncă în Marea Britanie.
„Nimeni nu vrea să meargă înapoi acolo”, subliniază el.
Guvernul britanic încearcă să aducă șoferi din UE oferindu-le vize temporare de lucru, dar acest lucru nu îi convinge pe oameni.
„Nu vreau să mă întorc să lucrez 3 luni sau 6 luni, nu e o variantă sigură pentru viitor”, spune Cosmin.
Mick Ward e șofer de camion și lucrează în Marea Britanie de peste 30 de ani. El spune că problema sectorului este „modul în care sunt tratați oamenii”.
„Lucrez 60-70 de ore pe săptămână și condițiile sunt la fel de rele ca acum 20 de ani. Salariile sunt mici de 15-20 de ani, au scăzut din cauza forței de muncă ieftine din Europa de est”, spune el.
Guvernul britanic spune că investește 32,5 milioane de lire pentru a îmbunătăți condițiile de pe șosele.
În octombrie, doar 300 de șoferi din UE au depus cereri pentru cele 5.000 de vize temporare, iar autoritățile nu au furnizat datele pe luna noiembrie.
„E nevoie de investiții majore în infrastructura industriei de transport, începând cu șoferii și mergând în sus”, spune Mick.
Editor : M.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News