Operațiunile prin care Ucraina a reușit să scoată 17.000 de soldați ruși de pe câmpul de luptă fără să tragă măcar un singur foc
În cele 20 de luni de când Rusia a atacat Ucraina, sute de mii de militari ruși au fost uciși sau răniți. Dar Ucraina nu folosește doar gloanțe și bombe împotriva forțelor ruse. Datorită operațiunilor sale de informații, Kievul a scos 17.000 de ruși de pe câmpul de luptă fără să tragă nici măcar un foc, potrivit șefului Comandamentului pentru Operații Speciale al Armatei SUA, citat de Business Insider.
Progresele rapide în tehnologia comunicațiilor și utilizarea pe scară largă a platformelor de social media au ajutat autoritățile ucrainene să-și transmită mesajele către soldații ruși. Datorită acestor mesaje țintite, mii de ruși au fost convinși să-și părăsească posturile, spune general locotenent Jonathan Braga, șeful Comandamentului pentru Operațiuni Speciale al Armatei SUA.
„Mesajele au jucat un rol uriaș doar în sensul tactic și operațional” în Ucraina, a spus Braga.
„I-am sprijinit pe partenerii noștri ucraineni acolo. Au fost 17.000 de ruși care au dezertat. Sunt 17.000 de soldați pe care nu a fost nevoie să-i arunci în aer pe câmpul de luptă. Asta a slăbit mecanismele defensive” ale forțelor ruse, a explicat Braga.
Folosind căile oferite de rețelele sociale, un serviciu militar sau de informații poate aduna informații detaliate despre un adversar, echipamentul său și personalul său și poate folosi acele informații pentru a viza soldații și a le submina moralul.
„La nivel tactic, erodarea voinței și a moralului soldaților, erodarea capacității generale a unității reprezintă o activitate militară tradițională, cu scopul de a impune îndoieli în mintea adversarului”, a spus Braga.
Ucraina a organizat o gamă remarcabilă de operațiuni în spațiul informațional. Fie că este a fost vorba despre convingerea aliaților să le trimită mai multe arme sau despre ironizarea deficiențelor Rusiei pe câmpul de luptă, ucrainenii au dat dovadă de o mare pricepere în a folosi informațiile în avantajul lor.
Cu siguranță, Rusia are propria sa mașinărie puternică de propagandă. În timpul Războiului Rece, KGB a folosit operațiuni de informații ca parte a unei campanii mai ample de „măsuri active” pentru a submina Occidentul și a submina NATO.
În săptămânile premergătoare contraofensivei pe scară largă a Ucrainei din această vară, Kremlinul a trimis ghiduri instituțiilor de știri, instruindu-le să descrie capabilitățile ucrainene într-o lumină pozitivă pentru a spori percepția asupra succesului armatei ruse atunci când ar fi respins forțele Kievului. Acest lucru nu s-a întâmplat însă și mașina de propagandă a Rusiei s-a împotmolit.
Editor : M.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News