Live

Ministrul italian al Apărării: Aderarea la proiectul „Belt and Road” al Chinei a fost o decizie „nesăbuită şi îngrozitoare”

Data publicării:
Crosetto a afirmat că inițiativa a făcut prea puțin pentru a stimula exporturile Italiei, făcând din China singurul câștigător. FOTO: Profimedia Images

Italia a luat o decizie „nesăbuită şi îngrozitoare” atunci când s-a alăturat Iniţiativei Belt and Road (BRI) a Chinei în urmă cu patru ani, deoarece s-a dovedit că în loc să stimuleze exporturile, a triplat de fapt importurile, a declarat ministrul italian al Apărării, Guido Crosetto, într-un interviu, potrivit BBC.

Crosetto a afirmat că inițiativa a făcut prea puțin pentru a stimula exporturile Italiei, făcând din China singurul câștigător.

China a declarat anterior că ambele națiuni au înregistrat „rezultate fructuoase” ca urmare a BRI.

Italia a devenit prima economie dezvoltată care a aderat la BRI în 2019 - o mișcare criticată de aliații săi occidentali.

Programul global de investiții are în vedere conectarea Chinei cu Europa și dincolo de aceasta prin reconstruirea vechii rute comerciale a Drumului Mătăsii.

În cadrul acestuia, China oferă finanțare pentru proiecte majore de infrastructură în întreaga lume, în încercarea de a accelera accesul mărfurilor chinezești pe piețele mai îndepărtate.

Criticii consideră că este un instrument prin care China își extinde influența. Atât UE, cât și SUA și-au exprimat îngrijorarea atunci când Italia a decis să se alăture acestui program, în urmă cu patru ani.

„Decizia de a adera la noul Drum al Mătăsii a fost un act improvizat și atroce, care a crescut exporturile chinezești către Italia fără a avea același efect asupra exporturilor italiene către China”, a declarat Crosetto pentru ziarul italian Corriere della Sera.

Italia trebuie să găsească o modalitate de a ieși din acord fără a deteriora relațiile cu Beijingul

El a spus că Italia trebuie acum să găsească o modalitate de a ieși din acord fără a deteriora relațiile cu Beijingul.

„Problema astăzi este: cum să ne retragem din BRI fără a afecta relațiile cu Beijingul. Pentru că este adevărat că China este un concurent, dar este și un partener”, a spus  Crosetto.

Întrucât Beijingul a devenit din ce în ce mai asertiv pe scena mondială, Italia va trebui să se gândească cum să se retragă „fără a produce dezastre”, a spus el.

A existat o discuție intensă cu privire la posibilitatea ca Italia să rămână în BRI încă din luna mai, când premierul Giorgia Meloni a declarat că dorește să discute cu China despre o eventuală retragere.

Acesta urmează să fie reînnoit automat în martie 2024, dacă Italia nu face o cerere oficială de retragere până în luna decembrie a acestui an.

Ministerul chinez de Externe a declarat anterior că, în opinia sa, „China și Italia ar trebui să își exploreze în continuare potențialul de cooperare” în cadrul BRI și „să consolideze cooperarea reciproc avantajoasă pentru a căuta rezultate mai fructuoase în materie de cooperare”.

În comentariile citate în ediția în limba engleză a ziarului Global Times, afiliat la stat, în luna mai, purtătorul de cuvânt al ministerului de Externe, Wang Wenbin, a adăugat că cele două națiuni au înregistrat „rezultate fructuoase” în multe domenii ca urmare a BRI.

De atunci, Beijingul a lansat o campanie diplomatică pentru a încerca să convingă Italia să reînnoiască acordul, trimițând oficiali de rang înalt în această țară pentru a face lobby în favoarea sa.

Editor : Bianca Chirilă

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Alertă după atacul din Magdeburg. Mai multe țări din Europa cresc numărul forțelor de ordine la târgurile de Crăciun

Cel mai mare mister din istoria aviației. Autoritățile din Malaezia reiau căutările zborului MH370, dispărut acum mai bine de 10 ani

Vicepremierul italian Matteo Salvini riscă şase ani de închisoare. Ce acuzații îi aduc procurorii

Liderii Germaniei, Italiei şi Cehiei cer Comisiei Europene să renunţe la penalizarea producătorilor auto pentru emisiile de CO2 în 2025

Partenerii noștri