Live

Mecanicii de locomotivă din Germania au obținut o săptămână de lucru mai scurtă, după o grevă istorică

Data actualizării: Data publicării:
Mecanicii de locomotivă de la operatorul feroviar german Deutsche Bahn (DB) au obţinut trecerea la săptămâna de lucru de 35 de ore, fără diminuarea veniturilor. Foto: Profimedia Images

Mecanicii de locomotivă de la operatorul feroviar german Deutsche Bahn (DB) au obţinut trecerea la săptămâna de lucru de 35 de ore, fără diminuarea veniturilor, potrivit unui compromis convenit cu conducerea companiei feroviare germane la finalul unei greve istorice, transmite AFP, preluată de Agerpres.

Reducerea programului de lucru săptămânal, care în prezent este de 38 de ore, se va face în patru etape, până în 2029, pentru cei care doresc acest lucru, a precizat marţi operatorul feroviar Deutsche Bahn (DB), care este implicat de mai multe luni într-un conflict de muncă cu Sindicatul mecanicilor de locomotivă (GDL).

Mecanicii de locomotivă îşi vor păstra flexibilitatea, pentru că vor putea alege să muncească până la 40 de ore pe săptămână, fiecare oră suplimentară urmând să fie plătită mai mult cu 2,7%.

Acordul anunţat marţi pune punct unuia dintre cele mai dure şi mai costisitoare conflicte sociale cu care s-a confruntat sectorul feroviar din Germania în ultimii ani, în contextul în care explozia inflaţiei a tensionat negocierile salariale în cadrul întreprinderilor.

Acordul va permite evitarea oricărei noi greve, timp de cel puţin un an, în transportul feroviar, în condiţiile în care operatorul feroviar Deutsche Bahn traversează o gravă criză financiară şi operaţională.

„Confruntarea a fost una dură dar am ajuns la un compromis inteligent”, a comentat directorul de resurse umane de la Deutsche Bahn, Martin Seiler.

Sindicatul GDL, care reprezintă aproximativ 20.000 de mecanici de locomotivă dintre cei 200.000 de salariaţi ai Deutsche Bahn, a făcut din reducerea programului de lucru săptămânal o condiţie non-negociabilă. Începând de la finele lui 2023, acest sindicat a organizat o serie de şase greve, dintre care unele au durat mai multe zile consecutive, provocând perturbări masive în traficul feroviar de pasageri şi marfă.

Pe lângă reducerea programului de lucru, mecanicii de locomotivă au obţinut şi o primă de inflaţie, în valoare de 2.850 de euro, precum şi o majorare progresivă a salariului lor cu 420 de euro pe lună, începând de anul viitor, potrivit DB.

Acest acord permite evitarea oricărei noi greve a mecanicilor de locomotivă până în luna martie 2026. În vara anului trecut, celelalte categorii de personal de la Deutsche Bahn, reprezentate de sindicatul EVG, au obţinut majorări de salariu fără reducerea timpului de lucru. Acest prim acord se întinde până în luna aprilie 2025 şi a împiedicat încetarea lucrului în această perioadă.

De aproximativ un an, Germania se confruntă cu o înmulţire a grevelor în diferite ramuri profesionale, de la supermarketuri şi până la servicii, ceea ce contravine tradiţiei sale de dialog social şi înţelegeri între angajatori şi reprezentanţii personalului.

Editor : A.C.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Angajații Volkswagen se oferă să accepte reducerea salariilor, cu condiția să nu fie închise fabricile din Germania

Evreii și homosexualii ar trebui să-și ascundă identitatea în „cartierele arabe” din Berlin, spune șefa poliției din Capitala germană

Grevă generală și proteste în Grecia. „Când vin facturile de electricitate avem atacuri de cord”

Frankfurter Allgemeine Zeitung: Plan de pregătire a Germaniei în cazul unui război cu impact mai direct decât invazia din Ucraina

Partenerii noștri