Live

Un băiat de 13 ani a devenit milionar din joacă. Cum a ajuns să câștige 4.000 de dolari pe zi

Data publicării:

Evan are 13 ani și este celebru pe Youtube de mai bine de 7 ani. Asta pentru că el a fost printre primii copii care, fără să știe, și-au început o afacere online din review-uri la jucării. Până acum, Evan are aproape 6 milioane de fani din întreaga lume, iar clipurile lui au fost vizualizate de peste 3 miliarde de ori. 

Evan are 13 ani și e deja obișnuit cu statutul de vedetă online. De mai bine de 7 ani este personajul principal care apare în toate aventurile canalului său Evan TubeHD și a fost printre primii copii care au făcut review-uri online pentru jucării.

„Zona asta de tineri influenceri e absolut fascinantă, din foarte multe puncte de vedere. E un studiu antropologic ongoing, ca să-i zic așa”, spune Cristian China.

Totul a început în 2011, atunci când Evan avea doar 5 ani, iar tatăl său, Jared, povestește că habar nu avea ce înseamnă să monetizeze conținutul pe care îl încarcă pe platforma online. Totuși, după ce clipurile au devenit virale, Jared a fost curios să vadă cum poate să și facă bani jucându-se cu fiul sau. Așa că, în scurt timp au început să câștige câțiva dolari pe zi.

Primul clip avea doar 30 de secunde și a ajuns acum la 3,5 milioane de vizionări.

Mie îmi place foarte mult exemplul cu pentuniile. Păi dacă ai un bloc de petunii, să zicem, și sunt 100 de oameni în țara asta care vor să cumpere petunii, și tu ajungi la 90 - ești super-influencer pe zona de petunii. N-ai tu treabă să fii pe zona de șuruburi sau de mașini sportive. Pe zona de petunii ești tatăl lor. (…) Influența influencerului se definește în funcție de categoria în care există el. Ăla cu petuniile, are 100 de oameni, atât e toată piața, e super-influencer, e Dumnezeul influencerilor pe zona de petunii”, explică Cristian China.

După Angry Birds au urmat multe alte recenzii, astfel că cel mai popular clip a fost postat în 2013 și are acum mai mult de 135 de milioane de vizualizări. În imagini, Evan apare cu „cea mai mare omidă din jeleu din lume".

Acum, pe canalul Evan TubeHD sunt postate în fiecare săptămână 3 clipuri video. Odată cu vârsta, Evan a început să testeze jocuri cât mai complexe, lucru care i-a adus o popularitate din ce în ce mai mare. Automat, și mai mulți bani. În acest moment, canalul EvanTube are aproape 6 milioane de abonați și a acumulat 3 miliarde 600 de milioane de vizualizări totale. În bani, asta se traduce în aproximativ 4.300 de dolari pe zi, adică 1,6 milioane de dolari anual.

„Tinerii ăștia, cum s-au născut, cum deja „unde am o cameră, un telefon, să mă filmez?". E extraordinar! Ce înseamnă asta la nivel de comunicare? Înseamnă că se naște o generație cu niște skilluri de comunicare mult peste ale noastre. Mult peste ale noastre. Că așa, în generația noastră am o grămadă de doctori docenți și... domnule, oamenii sunt geniali. Nu reușesc să comunice faptul că sunt geniali. Cine e mai câștigat, ia ghici? Genialul meu care stă acasă și nu face nimic, sau ăla care e ma prostuț el așa, dar vorbește și comunică cu lumea”, spune Cristian China.

Jared este regizor de profesie și, după succesul Evan Tube, a creat un alt canal de familie, numit Evan TubeRaw.

Acolo postează clipuri inclusiv cu soția sa, Alisa, și fiica lor Jillian. Toți patru apar în vloguri în care arată cum lucrează împreună la diverse proiecte, merg în călătorii sau se întrec în jocuri de familie.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”România părea că e Andorra”. A văzut tragerea la sorți din Liga Națiunilor și nu s-a abținut: ”Acolo îi e locul”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Un copil de 8 ani a câștigat într-un an 26 de milioane de dolari din YouTube

Despre descoperirea televiziunii și pasiunile celui mai tânăr reporter din România, Miruna

Jurnal pentru copii. O învățătoare care ține pasul cu vremurile

Jurnal pentru copii. Fotbalul feminin, dribling printre prejudecăți

Partenerii noștri