Live

Rusia angajează, prin mica publicitate, jurnaliști americani freelanceri, rămași fără slujbă, înaintea alegerilor din SUA

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Getty Images

Trolii Rusiei desfășoară în prezent o campanie „mai subtilă” de dezinformare a alegătorilor americani, în preajma alegerilor prezidențiale din SUA, prin angajarea de jurnaliști americani freelance (independenți) rămași fără slujbe din cauza pandemiei de COVID-19. Ziariștii sunt angajați prin anunțuri de mică publicitate și creează, uneori chiar fără intenție, conținut pentru conturi operate de actori statali ai Rusiei, informează Agerpres.

Pe baza unui pont dat de FBI, Facebook a anunţat marţi că a identificat şi a închis website-ul de ştiri Peace Data, care are legături cu Agenţia rusă de cercetări privind internetul.

Cu o zi în urmă Twitter anunţa că a identificat şi a inclus pe o listă neagră mai multe conturi operate de actori statali ruşi, printre care Peace Data.

Practic, Peace Data a distribuit relatări care ar fi fost scrise de jurnalişti freelanceri americani, care s-ar putea să nu fi ştiut cine sunt şefii lor sau cum ar putea fi folosit conţinutul pe care îl produc.

200 de dolari articolul despre „anti-război, corupție și chestii de acest fel”

Un jurnalist freelancer anonim din SUA, care susţine că şi-a pierdut locul de muncă din cauza pandemiei de COVID-19, a declarat pentru postul de televiziune NBC că era disperat să lucreze şi şi-a dat acceptul să scrie pentru Peace Data, fără a şti cine se află în spatele acestuia.

„Mi-au transmis pe Twitter: 'Hei, vrei să scrii pentru noi, îţi vom da 200 de dolari pe articol”, a mărturisit jurnalistul.

Peace Data a plasat anunţuri pe Guru.com în care erau căutați freelanceri care scriu despre „anti-război, corupţie, abuz de putere, încălcări ale drepturilor omului şi chestii de acest fel”.

Foto: Profimedia Images

Conţinutul publicat de Peace Data se referă în mare parte la chestiuni precum protecţia mediului şi corupţia în rândul politicienilor.

„Se confirmă ceea ce cred că am crezut cu toţii: actori statali ruşi încearcă să vizeze alegerile din 2020 şi dezbaterea publică din SUA şi să fie creativi în legătură cu asta”, a explicat Nathaniel Gleicher, care conduce echipa de securitate cibernetică a Facebook, care a spus că în prezent troli ruși desfășoară o campanie „mai subtilă”.

Gleicher a adăugat că această strategie e diferită de cea adoptată la alegerile americane din 2016, când trolii au invadat Facebook şi Twitter cu propagandă menită să semene discordie între alegători şi să afecteze campania lui Hillary Clinton, aşa cum a arătat raportul Mueller.

Editor web: M.L.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

45 de milioane de vizualizări: ”o imagine cât o mie de cuvinte” cu soția lui Conor Mcgregor, după ce a fost condamnat pentru viol

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

A promis iubire pe Facebook și a obținut mii de euro: Cum a reușit un bărbat din Arad să înșele mai multe femei

Utilizatorii Facebook afectați de încălcarea securității datelor au dreptul la despăgubiri, a decis un tribunal german

Meta reduce abonamentele la Facebook şi Instagram din Uniunea Europeană

Un influent senator american le cere şefilor Facebook şi Google să combată dezinformarea înainte de alegerile din Moldova

Partenerii noștri