Video Revoltă și indignare în SUA. Ce a scris angajatul unei cafenele pe paharul unei tinere musulmane, în locul numelui ei
O femeie musulmană a depus o plângere pentru discriminare împotriva unui lanț de cafenele, după ce un angajat ar fi scris pe pahar „ISIS” în locul numelui ei, într-una din locațiile corporației din Minnesota.
Aishah, care a cerut să fie identificată doar cu prenumele de frică să nu fie ținta unor atacuri, este reprezentată de o organizație în demersul legal pe care l-a întreprins. Tânăra de 19 ani, care poartă hijab, a declarat pentru CNN că s-a simțit marginalizată, umilită și, în același timp, amenințată, în momentul în care a văzut pe paharul ei, în locul numelui, acronimul ISIS (grup terorist cunoscut pentru convingerile sale radicale).
„În momentul în care am văzut, am fost copleșită de multe emoții”, a spus Aishah. „M-am simțit umilită. Acesta este un cuvânt care știrbește reputația musulmană. Nu pot să cred că în zilele noastre și în această epocă ceva de genul acesta poate fi considerat acceptabil. Nu este în regulă”, a mai spus ea.
Incidentul a avut loc pe 1 iulie. Aishah spune că poartă mască din cauza pandemiei, dar că i-a repetat numele angajatului de mai multe ori.
„Când m-a întrebat cum mă cheamă, i-am repetat numele de mai multe ori. Nu avea cum să audă ISIS... Aishah nu este tocmai un nume comun și de aceea l-am repetat de mai multe ori", spune tânăra musulmană, după ce angajatul în cauză a spus că nu i-a înțeles numele.
După ce a primit paharul, Aishah a cerut să vorbească cu șeful locației, care i-a spus că se mai întâmplă ca numele clienților să fie greșit înțelese. A primit apoi un alt pahar, un voucher cadou în valoare de 25 de dolari, după care angajații de la pază au escortat-o afară.
Organizația care o reprezintă pe tânără a solicitat conducerii lanțului de cafenele concedierea celor doi angajați. Compania a transmis și un comunicat în care spune că dorește ca „toți clienții să se simtă bineveniți, apreciați și respectați și interzicem strict discriminarea și hărțuirea sub orice formă. Ne pare foarte rău pentru experiența acestui client, ne-am prezentat imediat scuzele noastre. Am investigat problema și credem că nu a fost un act deliberat, ci o greșeală nefericită care ar fi putut fi evitată”, a spus purtătorul de cuvânt.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News