O reclamă în care un bărbat mănâncă un sandviş cu liliac stârnește controverse în Australia
O reclamă care arată un bărbat mâncând un sandviş cu liliac este investigată de autoritatea responsabilă cu soluţionarea plângerilor la adresa reclamelor din Australia, relatează BBC, citată de Agerpres.
În reclama firmei de echipamente de exterior Boating Camping Fishing Store (BCF), care are deja peste 250.000 de vizualizări pe YouTube, un bărbat mănâncă un sandviș cu liliac. Melodia care însoțește imaginile, care se vrea a fi amuzantă, glumeşte că pandemia de COVID-19 a fost cauzată de cineva care a mâncat un liliac.
Deşi primele cazuri au apărut la o piaţă de animale vii din Wuhan (China), până în prezent nu a fost furnizată o dovadă definitivă cu privire la originea şi răspândirea virusului.
„Ad Standards a primit o serie de reclamaţii cu privire la reclama BCF şi este în curs de evaluare a acestor reclamaţii pentru a vedea dacă ele ridică o problemă”, a declarat pentru BBC un purtător de cuvânt al Advertising Standards Bureau din Australia.
Un purtător de cuvânt al BCF declarase anterior presei australiene că respectiva campanie publicitară încurajează oamenii să îşi exploreze propria curte, în condiţiile în care numeroşi australieni îşi vor petrece vara acasă.
„Bineînţeles că înţelegem severitatea pandemiei şi răspândirii COVID-19, însă este clar că reclama se încadrează în acelaşi spirit”, a precizat firma.
Reclamele BCF nu sunt însă străine de controverse, ele găsindu-se pe lista reclamelor cu cele mai multe plângeri din Australia, atât în 2016, cât şi în 2018.
Relaţiile dintre Australia şi China s-au deteriorat anul trecut până la cel mai scăzut nivel din ultimele decenii, susţin experţii.
Australia a susţinut o anchetă globală cu privire la originile coronavirusului în luna aprilie, despre care un înalt diplomat chinez a susţinut că a indicat pur şi simplu spre China.
De atunci, importurile australiene au fost în centrul atenţiei, în timp ce studenţii şi turiştii chinezi au fost avertizaţi să nu călătorească în Australia, invocându-se temeri legate de rasism.
În noiembrie, China a impus taxe pe vinul australian de până la 212%, precizând că acestea sunt măsuri temporare antidumping pentru a opri importurile subvenţionate de vin australian.
Editor : M.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News