Live

Noua rețea de socializare atrasă în scandalul Cambridge Analytica

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages

Twitter a vândut accesul la date publice ale utilizatorilor unui profesor al Universităţii Cambridge care a obţinut şi informaţii aparţinând unor milioane de utilizatori ai Facebook, transferate ulterior firmei de consultanţă Cambridge Analytica fără consimţământul acestora, transmite Bloomberg.

Aleksandr Kogan, creatorul unui test de personalitate pe Facebook pentru colectarea de informaţii folosite ulterior de către Cambridge Analytica, a înfiinţat propria sa companie, Global Science Research (GSR). Firma respectivă a obţinut, timp de o zi, în 2015, accesul la un volum mare de date publice de pe Twitter, dintr-o perioadă de mai multe luni.

„În 2015, GSR a avut o singură dată acces la un eşantion aleatoriu de tweet-uri publice, dintr-o perioadă de cinci luni, respectiv decembrie 2014-aprilie 2015. Pe baza informaţiilor recente, am efectuat propria noastră verificare internă şi nu am găsit niciun acces la date private ale persoanelor care folosesc Twitter”, a explicat un reprezentant Twitter pentru Bloomberg.

Twitter a eliminat Cambridge Analytica şi entităţile afiliate acesteia din rândul furnizorilor de publicitate. Compania a precizat că GSR a plătit pentru accesul la date, fără să ofere alte informaţii.

Twitter oferă unor companii, dezvoltatori şi utilizatori accesul la date publice, prin intermendiul unui soft (API - application programming interfaces) care solicită şi oferă informaţii. Compania vinde datele unor organizaţii, care deseori le folosesc pentru analizarea unor evenimente, sentimente sau pentru servicii destinate clienţilor.

Cel mai mare acces este acordat firmelor, respectiv tweet-uri din ultimele 30 de  zile sau acces la tweet-uri începând din 2006. Pentru a obţine accesul la date, clienţii trebuie să explice cum vor utiliza datele şi cine vor fi beneficiarii finali.

Twitter nu vinde mesaje private adresate direct, iar utilizatorii trebuie să opteze dacă vor ca tweet-ul să includă locaţia.

Veniturile obţinute de Twitter din vânzarea de date şi alte surse au crescut în primul trimestru cu circa 20%, la 90 de milioane de dolari.

Criticile la adresa Twitter, pentru incapacitatea de a preveni informaţiile incoerecte sau abuzurile de pe platforma sa de socializare, au crescut după alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016. În primul trimestru, compania a eliminat peste 142.000 de aplicaţii conectate la Twitter API, care împreună au fost responsabile de peste 130 de milioane de tweet-uri „de calitate slabă”, în perioada respectivă. Compania a limitat totodată capacitatea utilizatorilor de a efectua acţiuni coordonate prin intermediul unor conturi multiple.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Meta a fost amendată în UE cu 251 de milioane de euro din cauza piratării a trei milioane de conturi Facebook în 2018

CNA a dispus eliminarea materialelor legionare de pe YouTube și Facebook și a sesizat DNSC privind site-uri extremiste

O rețea de pagini false coordonată din afara României ia amploare pe internet. Sunt promovate nostalgii comuniste și ultranaționalismul

Polițiștii au venit la ușa Dianei Șoșoacă pentru o amendă. Președinta S.O.S.: Ce căutați? Să îmi speriați copiii?

Partenerii noștri