La Colosseumul din Roma se vor organiza din nou „lupte” cu gladiatori. Cine va putea să participe
Colosseumul de la Roma a semnat un parteneriat de 1,5 milioane de dolari menit să promoveze „turismul conștient” care presupune punerea în scenă a mai multor lupte cu gladiatori, potrivit Newsweek.
Airbnb a anunțat că va finanța un program educațional despre istoria amfiteatrului antic ce va culmina cu o experiență exclusivă pentru opt oaspeți aleși prin tragere la sorți și invitații lor.
Participanții aleși vor avea ocazia să pună în scenă lupte între gladiatori în Colosseum, urmând același drum subteran pe care legendarii luptători de la Roma îl parcurgeau în antichitate ca să ajungă în arenă.
Înțelegerea a fost anunțată în aceeași perioadă în care filmul Gladiatorul II al lui Ridley Scott se lansează în Italia – primul film Gladiatorul cu Russel Crowe a fost unul dintre cele mai premiate filme din anul 2000.
Cu toate că inițiativa a fost prezentată drept o metodă creativă pentru atragerea vizitatorilor și strângerea de fonduri pentru eforturile de restaurare a Colosseumului, ea a atras și multe critici.
„Airbnb și alte platforme de închirieri pe termen scurt îi alungă la propriu pe locuitorii din întregi cartiere, de la centre istorice până la cartiere suburbane”, a spus Alberto Campailla, coordonator al organizației nonprofit Nonna Roma, care se preocupă de problema locuințelor și a crizei alimentare.
Campailla și alți activiști acuză platforme precum Airbnb că au provocat creșterea excesivă a prețurilor chiriilor în marile orașe, inclusiv la Roma.
Turiștii și-au exprimat și ei îngrijorarea față de impactul negativ al organizării unor astfel de spectacole pentru consumatori în locuri istorice care fac parte din moștenirea culturală a orașului.
„Colosseumul este un simbol al trecutului îndepărtat al Romei, nu un parc de distracții”, a spus Jaime Montero, un turist venit de la Madrid. „Acest tip de comercializare distruge esența unor astfel de orașe, transformându-le în simple atracții.”
Salvatore Di Matteo, din Napoli, a comparat această sponsorizare cu o cucerire de teritoriu din partea marilor corporații. „Dacă încep să schimbe monumente sacre precum Colosseumul, este un precedent îngrijorător despre felul în care tratăm moștenirea noastră culturală.”
Colosseumul a fost construit în secolul I și rămâne unul dintre cele mai importante și bine păstrate structuri antice din lume.
Faimoasa arenă a fost cândva centrul divertismentului public din Roma, unde se organizau jocuri între gladiatori, vânători de animale sălbatice și alte spectacole până în secolul al VI-lea.
Astăzi, Colosseumul este unul dintre cele mai vizitate atracții turistice din lume unde milioane de turiști vin în fiecare an.
În ciuda criticilor, directoarea parcului arheologic Colosseum, Alfonsina Russo, a luat apărarea parteneriatului cu Airbnb, spunând că astfel de sponsorizări sunt necesare pentru a susține financiar întreținerea monumentului.
Editor : Raul Nețoiu
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News