Live

Haos în Australia. Milioane de oameni au rămas fără internet și telefonie, serviciile de urgență au picat, blocaj în traficul feroviar

Data actualizării: Data publicării:
Haos în Australia. Milioane de oameni au rămas fără internet și telefonie, serviciile de urgență au picat, blocaj în traficul feroviar. FOTO: Getty Images

Peste 10 milioane de australieni au rămas miercuri fără servicii de internet şi telefonie, după ce o pană uriașă a afectat una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii din ţară.

Operatorul de telefonie Optus a declarat că lucrează pentru a localiza şi repara defecţiunile, care au afectat sistemele de plăţi electronice şi au întrerupt liniile telefonice ale serviciilor de urgenţă.

"Nu există niciun indiciu" că pana a fost rezultatul unui hacking sau al unui atac cibernetic, a declarat Kelly Bayer Rosmarin, directoarea generală companiei, pentru postul naţional ABC. "Echipa noastră continuă să exploreze toate pistele posibile. Am avut câteva ipoteze, pe care le-am testat şi pentru care am implementat noi acţiuni, însă niciuna dintre ele nu a rezolvat problema fundamentală", a explicat Bayer Rosmarin.

Guvernul a precizat că au fost afectate telefoanele mobile şi fixe, precum şi internetul în bandă largă. Optus, al doilea mare furnizor de telefonie şi internet din ţară, a declarat că a identificat pana în jurul orei locale 04:05. Șapte ore mai târziu, probleme generalizate afectau în continuare reţeaua. Zeci de spitale nu au putut primi apeluri telefonice, iar telefoanele fixe din reţeaua Optus nu au putut apela serviciile de urgenţă.

Orele de vârf au fost haotice la Melbourne, după ce o "pană de comunicaţii" a perturbat serviciile feroviare, potrivit Metro Trains Melbourne, citat de Agerpres.

"Echipele noastre lucrează pentru a restabili serviciile cât mai curând posibil", a indicat un purtător de cuvânt al Optus într-un comunicat emis anterior. "Optus îşi cere scuze sincere clienţilor săi", a adăugat operatorul.

Ministrul australian al Comunicaţiilor, Michelle Rowland, a declarat că pana care a afectat Optus a fost cauzată de o "defecţiune profundă" într-o zonă "fundamentală" din reţeaua companiei. Pana "are vaste repercusiuni asupra serviciilor de telefonie mobilă, fixă şi de internet în bandă largă ale clienţilor Optus", a precizat aceasta, înainte de a cere companiei să "ia măsurile corespunzătoare".

Sindicatul australian al lucrătorilor din domeniul comunicaţiilor a calificat pana drept o "ruşine absolută", sugerând că defecţiunea este legată de recentele reduceri de personal din cadrul companiei. Aceasta are loc la puţin peste un an după ce datele personale a peste nouă milioane de clienţi Optus au fost furate în urma unui atac cibernetic.

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

45 de milioane de vizualizări: ”o imagine cât o mie de cuvinte” cu soția lui Conor Mcgregor, după ce a fost condamnat pentru viol

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Lukașenko amenință cu închiderea completă a internetului în Belarus „ca să nu se ajungă la un război mai rău ca în Ucraina”

Încă un cablu de comunicații subacvatic a fost tăiat. Suedia și Lituania, afectate

Un bărbat care și-a abandonat soția în Africa în timpul unei vacanțe cu copiii a ajuns după gratii. Avea un plan bine pus la punct

O mică şcoală din Australia a învins concurenţa zgârie-norilor, muzeelor și fost desemnată cea mai bună clădire nouă din lume

Partenerii noștri