Facebook anunță că a șters reclame plătite ale campaniei lui Donald Trump pentru că înfățișau un simbol nazist
Facebook a anunțat că va acționa împotriva unor reclame ale campaniei de realegere a președintelui Donald Trump pentru că acestea încalcă politicile rețelei sociale în ceea ce privește discursul urii, scrie CNN.
Reclamele, care atacă ceea ce campania lui Trump a descris drept „gloate periculoase de grupuri de extremă-stânga” include și simbolul unui triunghi răsturnat. Liga Anti-Defăimare, o organizație care acționează împotriva discriminării evreilor a precizat, joi, că triunghiul „este, practic, identic cu cel folosit de regimul nazist pentru a își clasifica prizonierii politici în lagărele de concentrare”.
„Am îndepărtat aceste reclame pentru că încalcă politicile noastre în ceea ce privește ura organizată. Politicile noastre interzic folosirea simbolurilor unui grup al urii folosit pentru identificarea prizonierilor politici fără un context care condamnă sau discută acest simbol”, a spus purtătorul de cuvânt al Facebook, Andy Stone.
Reclamele țintesc Antifa, un grup politic de stânga din Statele Unite. Campania lui Trump a susținut că triunghiul roșu este un simbol „folosit pe scară largă de Antifa”. Conform Facebook, reclamele care folosesc simbolul respectiv au început să ruleze pe rețeaua socială de miercuri, pe principala pagină a campaniei lui Trump și pe pagina vicepreședintelui Mike Pence.
Reclama plătită a fost vizualizată de aproape un milion de ori pe Facebook doar de pe pagina de campanie a lui Trump, conform datelor Facebook. Campania lui Trump a publicat inclusiv reclame spre pagini care vând tricouri, stickere și magneți de frigider cu simbolul respectiv.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News