Live

Elveția lansează un nou tren revoluționar. Poate sări de pe un ecartament pe altul și își reglează înălțimea vagoanelor

Data actualizării: Data publicării:
Elveția lansează un nou tren revoluționar. Poate sări de pe un ecartament pe altul și își reglează înălțimea vagoanelor. Foto: MOB

Cea mai nouă rută feroviară din Elveția va fi lansată, în sfârșit, pe 11 decembrie, cu trei ani mai târziu decât era planificată și la 150 de ani după ce a fost propusă pentru prima dată, relatează CNN.

Noul Golden Pass Express (GPX) va conecta direct trei dintre cele mai importante destinații turistice ale țării: Montreux, Gstaad și Interlaken, o rută specială posibilă datorită noilor trenuri revoluționare capabile să-și schimbe ecartamentul roților și înălțimea caroseriei vagoanelor.

Datorită designului unic al noilor trenuri ale companiei feroviare MOB, pasagerii pot rămâne pe scaunele lor confortabile pe toată durata călătoriei de trei ore și un sfert, admirând priveliștea prin ferestre panoramice enorme.

Călătoria spectaculoasă, cuprinzând unele dintre cele mai frumoase lacuri ale Europei, văi izolate și trecători muntoase înalte, urmează o rută comercială care există încă din Evul Mediu.

Rezultatul este o călătorie memorabilă pentru turiști, dar care a fost întotdeauna o provocare pentru inginerii și operatorii feroviari. Până acum, conceptul Golden Pass Express a fost în mare măsură un exercițiu de marketing pentru cele trei companii de căi ferate implicate, care leagă Montreux, Interlaken și Luzern, dar care implică două schimbări de tren.

Problema a fost acum rezolvată datorită noilor trenuri care pot trece, în doar câteva secunde, de la ecartamentul de metru la ecartamentul standard elvețian de 1,435 de metri, eliminând necesitatea ca pasagerii să schimbe trenul. Între Zweisimmen și Interlaken, trenurile circulă pe șinele Bern Lotschberg Simplon (BLS), cea mai mare cale ferată privată din Elveția.

Trenurile care își pot schimba ecartamentul nu sunt chiar o noutate. Trenurile spaniole Talgo pot comuta între ecartamentul standard și liniile iberice, mai late, de zeci de ani, dar trenurile GPX au un nivel suplimentar de complexitate, care le face primele în lume cu această tehnologie.

Pe lângă schimbarea ecartamentului, platformele sofisticate de sub fiecare vagon ridică înălțimea caroseriei pentru a se potrivi cu platformele mai înalte ale gărilor companiei BLS.

Pasagerii au la dispoziție trei clase - Clasa a II-a, Clasa I și, pentru 28 de norocoși, luxul scaunelor rabatabile din piele de la Clasa Prestige. Călătorii Clasei I și Prestige pot rezerva, de asemenea, un meniu cu mâncare și băutură produse în regiune.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Cum a reacționat românul trecut pe la Inter și Milan când a aflat cu ce se ocupă soția lui: ”Nu este nimic greșit”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

România, pe lista CNN cu cele mai bune locuri de vizitat în 2025. Țara noastră este considerată „un dar” în epoca supra-turismului

China a dezvăluit prototipul unuia dintre cele mai rapide trenuri din lume. Poate merge cu 450 de kilometri pe oră

Proiectul ambițios al tunelului de 20 de trilioane de dolari prin care s-ar putea ajunge de la New York la Londra într-o oră

Ce atracții turistice nu vor mai putea fi vizitate în 2025. Câteva destinații celebre din SUA își închid porțile

Partenerii noștri