Live

Ce s-ar întâmpla dacă cea mai mare navă de croazieră, care este de 5 ori cât Titanicul, s-ar lovi de un iceberg?

Data publicării:
„Icon of the Seas” este cel mai mare vas de croazieră din lume. Foto: Royal Caribbean

Cea mai mare navă de croazieră construită vreodată urmează să plece în prima ei călătorie peste șase luni. După toate discuțiile legate de cel mai recent dezastru care a avut loc în zona în care Titanicul s-a scufundat, multă lume se întreabă ce s-ar întâmpla cu „Icon of the Seas” (Simbolul Mărilor) dacă și acest vas ar avea soarta mult mai faimosului său predecesor, scrie Insider.

Primul voiaj al vasului va avea ca destinație insulele din Marea Caraibelor, ceea ce înseamnă că nu va întâlni gheață pe drum. Chiar și dacă pe viitor va fi folosit pentru a naviga mări înghețate, în zilele noastre o ciocnire cu un iceberg este un eveniment foarte rar, dar nu imposibil.

În 2007, într-un incident supranumit de New York Times drept un „Titanic modern”, un vas mic de croazieră a lovit gheață. Incidentul a lăsat o gaură de dimensiunea unui pumn prin care apa a pătruns în camera motorului, iar vasul a rămas fără electricitate. 154 de oameni care se aflau la bord au trebuit evacuați cu bărci și plute de salvare.

Anul trecut, un vas de croazieră norvegian a lovit un iceberg în timp ce traversa o zonă cu ceață densă din apropiere de Alaska. Din cauza avariilor, călătoria a trebuit scurtată, iar următorul voiaj a fost anulat pentru ca vasul să poată fi reparat.

Niciunul dintre incidente nu a fost, însă, de anvergura dezastrului care a scufundat Titanicul.

„Icon of the Seas” are opt zone tematice Foto: Profimedia Images

Expertul din industria vaselor de croazieră, Stewart Chiron, a spus pentru USA Today că incidentul de anul trecut a fost unul „extraordinar de rar”. Cu toate că vasele de croazieră se mai lovesc uneori de gheață, Chiron a spus că nu se întâmplă deseori ca nava să fie atât de avariată încât să fie nevoie de o schimbare de plan.

Vasele moderne se bazează pe tehnologia radar și pe monitorizarea din satelit pentru a evita coliziunile cu ghețarii plutitori. Îmbunătățirile aduse sistemelor GPS și avioanele care patrulează oceanele au făcut ca navigarea mărilor să fie mult mai sigură, dar un risc minim rămâne totuși.

Din fericire, vasele de croazieră din zilele noastre sunt mult mai bine pregătite în caz de dezastru.

Compania care deține vasul Icon of the Seas, Royal Caribbean, spune că toate navele lor sunt echipate cu mai multe ambarcațiuni de salvare decât ar fi nevoie pentru a-i salva pe toți pasagerii. Aceștia sunt, de asemenea, obligați să participe la simulări pentru a știi ce să facă în caz de urgență.

Așadar, și în cazul improbabil al unui dezastru, măsurile în vigoare și echipamentul prezent la bordul vaselor de croazieră moderne îi vor ajuta pe pasageri să evite unele dintre cele mai dramatice și controversate scene din filmul „Titanic”.

Editor : Raul Nețoiu

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Prețul record cu care a fost vândut ceasul căpitanului care a salvat 700 de supraviețuitori de pe Titanic

Prima imagine cu submersibilul Titan, pe fundul oceanului. „Totul e bine aici”, au spus cei de la bord înainte de tragedie

„Dacă murim, măcar să fie ca-n Titanic!” Momentul în care un vas de croazieră lovește un bloc de gheață în largul coastelor Alaskăi

A murit Will Jennings, co-autorul celebrei piese din Titanic „My Heart Will Go On” interpretată de Celine Dion

Partenerii noștri