Live

Căile ferate germane nu mai sunt ”treabă nemțească”. Deutsche Bahn trece la lucrări de renovare majore

Data publicării:
Căile Ferate germane. Imagine ilustrativă. Foto: Profimedia Images

Ne obișnuiserăm cu produsele de calitate din Germania, astfel încât aproape orice venea din această țară avea calitatea garantată, căci era ”marfă germană”. Iată că în materie de căi ferate Germania nu se mai poate lăuda. EURO 2024 a fost un bun moment de test și pentru luarea unor decizii radicale. Deutsche Bahn, căile ferate germane, trec la renovări majore, după ce turiștii și suporterii care s-au deplasat dintr-un oraș în altul în Germania în timpul EURO 2024 s-au plâns în legătură cu sistemul feroviar german.

Unul dintre cele mai utilizate tronsoane ale sistemului feroviar german va fi închis în următoarele cinci luni din cauza unor lucrări majore de modernizare, transmite ARD.

Unul din șapte trenuri de lungă distanță, afectat. Trenurile regionale, înlocuite cu autobuze

Reparațiile pe tronsonul de 70 de kilometri care circulă spre sud de la Frankfurt pe Main la Darmstadt și Mannheim sunt de așteptat să afecteze unul din șapte trenuri de lungă distanță, în timp ce trenurile regionale sunt înlocuite cu un serviciu de autobuz.

Trenurile de marfă vor fi, de asemenea, afectate, deoarece linia care urmează aproximativ cursul râului Rin este una dintre cele mai importante din Europa.

Sistemele de tracțiune, comutatoarele și cablurile se numără printre echipamentele care sunt modernizate în cadrul lucrărilor, construcția fiind programată să se încheie la jumătatea lunii decembrie.

Decizie radicală, după ce s-au plâns străinii veniți pentru EURO 2024

Lucrările prezintă o schimbare de strategie pentru Deutsche Bahn, care anterior s-a concentrat pe închideri mai mici, greu de gestionat și întrerupte în mod constant, relatează ARD. Ca atare, modernizarea este privită ca un proiect pilot pentru lucrurile care vor urma, cu planuri similare în curs pentru 40 de linii în următorii șase ani.

În timpul Campionatului de fotbal UEFA Euro 2024 din Germania, care s-a încheiat pe 14 iulie, vizitatorii străini au făcut multe plângeri cu privire la sistemul feroviar german.  

Ei au apelat la rețelele de socializare pentru a se plânge de întreruperile îndelungate de călătorie și de trenurile pline-ochi. „Ceea ce s-a întâmplat cu unii dintre fani nu respectă standardele Germaniei și nu respectă standardele pe care le am pentru infrastructura noastră de transport”, a declarat ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, pentru ziarul Die Welt.

Transportul feroviar german a fost mult timp criticat, doar aproximativ două treimi dintre trenurile de lungă distanță ajungând la timp la destinație în 2023.

Un raport recent a constatat, de asemenea, că măsurile planificate pentru îmbunătățirea calității sistemului feroviar sunt inadecvate, iar asociațiile din industrie au a avertizat cu privire la reducerile din sector, în special atunci când banii vor fi folosiți în schimb pentru construirea de noi drumuri.

Editor : Marina Constantinoiu

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

"La 7 ani i-am spus tatălui meu că o să mă mărit cu un fotbalist de la Dinamo". După 20 de ani, i s-a împlinit visul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Rutte cere Germaniei să crească cheltuielile pentru apărare. „Toți aliații NATO trebuie să investească mai mult”

Opt membri ai unui grup extremist cu „idei rasiste și apocaliptice”, care plănuiau o lovitură de stat în Germania, au fost arestați

Germania condamnă Rusia pentru „o încercare masivă” de a împiedica moldovenii din străinătate să voteze la prezidențiale

Victimele dictaturii din Germania de Est, obligate la muncă forțată inclusiv pentru firme din Vest, ar putea fi despăgubite

Partenerii noștri