Live

Vești proaste pentru industria auto. Criza cipurilor se prelungește

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/ Getty Images

Termenele de livrare pentru semiconductori s-au prelungit din nou în noiembrie, spulberând speranțele că s-ar putea întrevedea sfârșitul penuriei care a afectat economia mondială.

Luna trecută, perioada dintre momentul în care cipurile sunt comandate și cel în care sunt livrate a crescut cu patru zile comparativ cu luna octombrie și a ajuns la 22,3 săptămâni, potrivit Bloomberg. Deși nicio categorie de semiconductori nu a scăpat de creșterea timpilor de livrare, aceștia au fost mai mari în special la cipurile de gestionare a consumului de energie și în cazul unor microcontrolere. Iar asta sugerează că penuria se va resimți pentru multe produse și în 2022.

Datele reprezintă o veste proastă pentru industriile care au nevoie de multe componente electronice. Penuria de semiconductori a împiedicat redresarea după pandemia de Covid-19, în special pentru producătorii de automobile.

AlixPartners, o firmă globală de consultanță, a estimat că industria auto globală va pierde venituri de peste 200 de miliarde de dolari în acest an din cauza lipsei cipurilor.

Întârzierile pe care le înregistrează producătorii de automobile, printre care şi Dacia, în finalizarea şi livrarea vehiculelor din gama celor cu echipări bune ajung la șase luni, din cauza crizei mondiale de microcipuri, declara la sfârșitul lunii octombrie directorul de Comunicare al Renault Group România, Cristian Nevzoreanu. Producătorul român a oprit producția mai mult de o lună în acest an. 

Citiți și: Idei în criza cipurilor. Ce soluții au găsit producătorii auto pentru a se adapta la noua realitate

Editor : Luana Pavaluca

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”Elon nu glumea!”. Mașina interzisă în Europa a explodat în fața hotelului lui Trump. Reacția autorităților

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Liderii Germaniei, Italiei şi Cehiei cer Comisiei Europene să renunţe la penalizarea producătorilor auto pentru emisiile de CO2 în 2025

Apocalipsa economică a Europei. Secretul murdar din spatele eșecului Uniunii Europene de a ține pasul cu SUA și China (Politico)

Germania este „kaput”: Cum s-a împotmolit motorul economic al Europei de Rusia și China. Criza Volkswagen, doar vârful icebergului

Un important producător german de rulmenți închide două fabrici din Austria și Anglia și relochează producția în România și Slovacia

Partenerii noștri