Vechea taxă auto revine sub altă formă
Vechea taxă auto va fi reintrodusă de anul viitor, însă cu un alt ambalaj. Noua taxă va fi achitată de şoferi în funcţie de cât de poluantă este maşina. Un grup de lucru format din reprezentanţii mai multor ministere analizează două variante care reintroduc indirect vechea taxă auto.
România ar putea avea o taxă pe poluare
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
Răspunsul Elenei Lasconi întrebată dacă l-ar vota pentru funcția de premier pe Marcel Ciolacu
Theodor Stolojan acuză USR de lipsă de profesionalism. „Pune pe masă o hartie cu 8 cerințe și apoi pleacă. Nu e o metodă de negociere”
Agresiune în Parlament: Jurnalistă, hărțuită de Șoșoacă și Makaveli. „Mamă, cum a fugit!”. Parchetul General a deschis dosar penal
35 de ani de la Revoluție: Balconul Operei din Timișoara s-a umplut de oameni
Prima variantă presupune introducerea unei componente de mediu în taxa achitată periodic la ITP, în timp ce a doua variantă prevede includerea acestei componente în impozitul datorat pentru miljloacele de transport, reiese dintr-un document analizat de Profit.ro.
În plus, noua taxă inspirată din practici ale altor state din Uniunea Europeană va fi raportată la veniturile medii. Asta înseamnă că taxa va crește concomitent cu veniturile populației, așa cum este cazul amenzilor, care sunt stabilite în funcție de salariul minim.
Reintroducerea unui sistem de taxare a poluării este justificată acum de autorități prin creșterea numărului de maşini vechi, poluante, înmatriculate în România, comparativ cu anii precedenți, mai ales în contextul în care a fost eliminat şi timbrul de mediu la începutul anului trecut.
România a importat anul trecut peste o jumătate de milion de maşini second hand, dintre care mai mult de 70% sunt cu motorizare diesel poluantă.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News