Vom avea nevoie de „Pașaport Covid” ca să călătorim? Ce ar însemna acest lucru și cum ar funcționa
Industria aeriană globală ia în calcul introducerea unui „pașaport Covid” care să includă date despre teste și vaccin. Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA), cea mai puternică organizație care reunește liniile aeriene din lume, a anunțat că dezvoltă o aplicație mobilă care le va permite călătorilor să demonstreze că nu sunt infectați cu noul coronavirus, aplicație ce va include și date despre vaccinare.
Un avion a deversat în zbor carburantul, iar pe internet au apărut imediat teoriile conspirației
Avion prăbușit în Brazilia. Care ar putea fi cauza care a dus la tragedia aviatică
Un avion Boeing și-a pierdut o roată în timp ce decola de pe aeroportul din Los Angeles
Biletele de avion se vor scumpi din nou în această vară
Avionul care trebuia să aducă echipa națională în țară s-a stricat
Turbulențe puternice deasupra Atlanticului. Un pasager dintr-un avion a ajuns în compartimentul pentru bagaje, zeci au fost răniți
Panică la bordul unui Boeing 737 Max
Panică la bordul unui avion care decolase din Spania
Un pilot al RAF a murit după ce s-a prăbușit cu avionul
Un program – pilot va începe încă din acest an, iar aplicația va fi lansată pe magazinul Apple în primul trimestru al anului viitor și începând cu luna aprilie 2021 pentru Android.
Industria aviatică este printre cele mai afectate de criza provocată de pandemie. Primele vaccinuri sunt așteptate să fie validate în SUA și UE la finalul acestui an sau începutul anului viitor. Apariția vaccinurilor e văzută de companiile aeriene drept posibilitatea de relansare a afacerilor.
Poate fi pașaportul Covid o soluție viabilă pentru industria aviatică? Despre aceste aspecte a vorbit la Digi24 Cezar Osiceanu, pilot de linie cu o experiență de zbor de 40 de ani.
„Ideea vine pe fondul unei necesități de verificare rapidă a pasagerului. Doar că avem, de asemenea, alte trei probleme. Cine face acest sistem? Cine îl coordonează? Cum va fi el valabil pentru a fi înscrise datele respective, pentru că avem și GDPR.
Ideea este bună. Pandemia a forțat digitalizarea și venim cu această provocare sistemică, acest pașaport. Ideea e bună, dar ne lovim de aceste aspecte.
Nu știu dacă v-ar conveni să se afle despre dumneavoastră că ați fost vaccinat sau bolnav.
Nu putem obliga oamenii să se vaccineze”, a spus pilotul.
Potrivit acestuia, trebuie să se țină cont de faptul că potrivit IATA, au fost doar 44 de cazuri de persoane pozitive din 1,2 miliarde de pasageri. Înseamnă că unul din 27 de milioane de pasageri s-a infectat în avion.
Însă, deși riscul este foarte mic, industria transportului aerian este la pământ, doar 10% din zboruri mai fiind operabile, așa că se caută soluții, una fiind pașaportul Covid.
„Noi putem spune ca și companie că nu permitem zborul dacă nu v-ați vaccinat. Pasagerul poate să spună: m-am vaccinat, dar cu vaccin rusesc. Anglia poate să spună că nu primește cu vaccin rusesc”, a exemplificat pilotul altă problemă care ar putea apărea.
Pierderile companiilor aeriene în 2020 și 2021, estimate la 157 de miliarde de dolari
Companiile aeriene urmează să înregistreze pierderi cumulate de 157 de miliarde de dolari în 2020 şi 2021, a avertizat Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA), care şi-a înrăutăţit din nou estimările privind evoluţia sectorului ca răspuns la cel de-al doilea val de infecţii cu coronavirus şi la izolările care afectează marile pieţe, a transmis Reuters.
Dacă în luna iunie IATA prognoza că această criză a coronavirusului va provoca liniilor aeriene pierderi nete de 84,3 miliarde de dolari în 2020, urmate de pierderi de 15,8 miliarde de dolari în 2021, marţi Asociaţia şi-a înrăutăţit estimările până la un deficit de 118,5 miliarde dolari numai în acest an, urmat de pierderi suplimentare în valoare de 38,7 miliarde dolari în 2021.
Aceste prognoze pesimiste scot în evidenţă provocările cu care se confruntă sectorul transporturilor aeriene în pofida veştilor bune referitoare la dezvoltarea unor vaccinuri anti-COVID-19.
„Impactul pozitiv pe care îl vor avea asupra economiei şi traficului aerian nu se va întâmpla la un nivel masiv înainte de mijlocul lui 2021”, a apreciat directorul general al IATA, Alexandre de Juniac, cu ocazia Adunării generale a organizaţiei.
Directorul IATA: 2020 va rămâne în cărțile de istorie ca cel mai prost an pentru industrie
De asemenea, conform celor mai recente estimări ale IATA, numărul de pasageri transportaţi de companiile aeriene va scădea până la 1,8 miliarde în acest an, de la 4,5 miliarde în 2019, urmând să îşi revină parţial anul viitor până la 2,8 miliarde. Cifra de afaceri a companiilor aeriene va scădea cu peste 60%, în 2020 comparativ cu 2019, până la 328 miliarde de dolari.
„Cărţile de istorie vor menţiona 2020 drept cel mai prost an financiar pentru sectorul transportului aerian. În medie, companiile aeriene şi-au redus costurile cu un miliard de dolari în fiecare zi şi cu toate acestea au acumulat pierderi fără precedent”, a spus Alexandre de Juniac.
Țările unde au fost demarate inițiative de testare a pasagerilor
În acest context, IATA şi-a reiterat apelul către guverne să înlocuiască măsurile de carantină cu programe generalizate de testare.
„Vedem cum statele încep treptat să ne asculte”, a spus de Juniac, referindu-se la iniţiativele de testare care au fost demarate în Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, SUA şi Singapore.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.
Editor : Georgiana Marina
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News