Un „Waze” pentru metrou. În ce stadiu se află aplicația promisă de Metrorex
Cei aproape 600 de mii de bucureșteni care merg cu metroul vor putea afla de pe telefoanele mobile când vine următoarea garnitură şi cât de aglomerată este. Metrorex promite că va lansa o aplicaţie care să le transmită pasagerilor informaţii. Un fel de aplicație „Waze” pentru metrou.
Angajații Metrorex ar putea intra în grevă
Un bărbat a căzut pe șine, la Piața Unirii
Incident la stația de metrou Piața Unirii. Toți călătorii au fost evacuați dintr-un tren
Raport Metrorex: Erori în lanț ale angajaților au dus la ciocnirea a două trenuri în februarie
Inconștiență extremă la metrou
Angajații Metrorex amenință cu greva generală
Metrorex pierde banii din PNRR pentru linia M4
Grindeanu: Nu folosesc metroul
Metrorex are datorii de peste 33 de milioane euro pentru serviciile de mentenanță de la Alstom
Teodora Iacob - jurnalist Digi24: Este ora 8 dimineaţa. Aşa arată peronul de la stația de metrou Piaţa Unirii 2, deşi abia a plecat un tren din staţie.
Bucureştenii care merg la şcoală sau la serviciu cu metroul sunt resemnaţi. Ştiu că în fiecare dimineaţă îi aşteaptă aceeaşi îmbulzeală şi în staţii, şi în vagoane. De multe ori, trenurile întârzie pentru că mecanicii nu pot să închidă uşile, atât de mulţi pasageri sunt. „Refrenul” este binecunoscut: „Stimaţi călători, vă rugăm permiteţi închiderea uşilor şi plecarea trenului din staţie! Vă rugăm depărtaţi-vă de marginea peronului!”
„Este foarte aglomerat. Presupun că este o problemă de câteva zile încoace, pentru că s-a aglomerat şi mai mult decât de obicei”, spune o tânără.
„Ieri a fost urgie cu metroul, din cauza.. nu ştiu. De la Gorjului până aici la Unirii jumătate de oră am făcut”, explică un bărbat.
Ca să evite superaglomeraţia, compania de transport în subteran vrea să lanseze o aplicaţie pentru telefoane mobile, care să anunţe pasagerii în timp real dacă defecţiunile tehnice ori alte incidente îngreunează circulaţia. Aşa, călătorii ar putea să îşi facă planurile încă de când pleacă de acasă, dacă ştiu că sunt probleme la metrou.
Am încercat să aflăm mai multe informaţii despre aplicație, dar programatorii sunt în etapa în care aşteaptă sugestii, deci nu ne-au putut da multe detalii.
Idei care să îi ajute pe călătorii cu metroul sunt multe. Călin, de exemplu, designer la o firmă de software, a creat anul trecut prototipul unei aplicaţii care ar elimina aglomeraţia de la aparatele de taxare.
Călin Dodițoiu - designer digital: „O potenţială idee ar fi plata sau efectiv intrarea la metrou folosind doar telefonul. E mai rapid decât o cartelă pe care o bagi în turnichet. Poți să îți reînnoiești abonamentul în aplicație, să vezi exact când ajunge metroul, în cazul în care sunt incidente, să fie anunțate prin aplicație, ceea ce şi vrea Metrorex”.
Cele mai recente informaţii spun că peste 180 de milioane de călători merg cu metroul în fiecare an.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News