Live

Theodor Stolojan spune care ar trebui să fie prioritatea numărul 1 a României

Data actualizării: Data publicării:

Europarlamentarul Theodor Stolojan a vorbit sâmbătă la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 despre cum încearcă să evite aglomerația de pe DN1, atunci când merge la Predeal. Fostul premier mai spus că prioritară ar trebuie să fie infrastructura, fie ea de transporturi, din sănătate sau din educație.

Theodor Stolojan spune că îi pare rău că „s-a nimerit în România să avem un an 2020 cu atâtea complicații din punct de vedere politic”, pentru că trebuia să fie un an pe care țara noastră „trebuia să se concentreze pe o gândire strategică”. 

„În acest an, ar trebui ca Guvernul să elaboreze un program 2021-2017”, asemănător bugetului multianual de la nivelul UE, a spus europarlamentarul.

„Sperăm ca României să îi revină măcar același volum de fonduri europene ca și în 2014-2020, având în vedere ieșirea Marii Britanii din UE. În 2020 ar trebui ca guvernul să elaboreze un program pe aceeași perioadă, 2021-2027, și să definitiveze - și poate pentru asta era nevoie de un consens politic mai larg - programul public de investiții pe 2021-2027, în care să se coreleze pe de o parte prioritățile, pe de altă parte resursele - resursele din bugetul țării, din fonduri europene, din credite externe și eventual, dacă reușim să facem și noi, din parteneriate public privat pentru proiecte de investiții”, a spus fostul premier.

„Prioritatea numărul 1 care ar trebui prevăzută în acest program de investiții publice, 2021-2027, este infrastructura, fie că discutăm de infrastructura de transporturi, din sănătate, din educație sau de la nivelul comunităților locale: reciclare de deșeuri, apă potabilă”, a completat el.

Fostul premier a vorbit mai departe de infrastructura de transporturi: „Deja e vizibil acest obstacol pentru România!” El a adăugat că România n-a avut resurse în anii 90 pentru dezvoltarea infrastructurii, de aceea s-a luat decizia de a face câteva drumuri expres: „N-am avut intuiția, nici sfaturile, să fi făcut desenul autostrăzilor, pe care îl aveam să fie blocat restituirea terenurilor pe traseele de autostradă. Acest lucru a creat complicații ulterior. Orice lucrare necesită să treci în propritatea statului, apoi am pierdut capacitatea de a construi obiective complexe, sigur în alte condiții, de dictatură. Au plecat mulți constructori în afară, mulți ingineri.”

Theodor Stolojan preferă să circule noaptea până la Predeal: „Altfel e dezastru”

„E un coșmar! De aceea merg numai noaptea sau o iau pe Săcele. E un drum ocolit, e mai lung, dar nu ai nebunia aia de stat în trafic. De regulă noaptea circul, pentru că altfel e dezastru. Acum nu mai e vorba numai de vineri sau sâmbătă sau duminică, acum în orice zi în care te duci e o circulație foarte înghesuită acolo. S-a înmulțit foarte mult numărul de mașini. Nu e vorba numai de mașini mici, e vorba de faptul că o bună parte din importul și exportul țării se face cu TIR-uuri, cu camioane foarte mari, pentru care noi nu suntem pregătiți”, a subliniat fostul premier.

Theodor Stolojan spune că Sibiu-Pitești este „fără discuție ruta de care România are nevoie pentru tot ce înseamnă exportul românesc. Comarnic-Brașov, sigur, e și ea o prioritate, pentru traseul acesta, și poate fi făcută. La noi se discută foarte mult că e zonă de munți. Păi italienii au făcut autostrăzi prin munți. În Tadjikistan dacă te duci treci prin n tuneluri, nu au autostrăzi, dar au șosele, au străbătut munții.” 

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Theodor Stolojan acuză USR de lipsă de profesionalism. „Pune pe masă o hartie cu 8 cerințe și apoi pleacă. Nu e o metodă de negociere”

O „eroare” a UNEFS a lăsat fără bani zeci de studenți premiați la un concurs cu fonduri europene

Corina Crețu: „Nu există localitate în România care să nu fi beneficiat de fonduri europene”

România a încasat 1,9 miliarde de euro din fondurile structurale UE 2021-2027. Rata de absorbție e de 6,11%

Partenerii noștri