Uber, Bolt și Clever sunt de astăzi interzise. Cele trei aplicații au peste 2,5 milioane de utilizatori
Aplicaţiile pentru maşini în regim de car sharing, precum Uber, Bolt şi Clever, anunţă că ar putea să nu mai aibă şoferi pe traseu începând de joi. Altfel spus, este posibil ca mulţi dintre cei 2,5 milioane de utilizatori ai acestor platforme să nu găsească o maşină disponibilă sau să fie nevoiţi să aştepte foarte mult, chiar dacă aplicațiile vor funcționa în continuare.
A început sezonul petardelor, iar internetul este plin de oferte ilegale
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Câți bani reușesc să economisească, în medie, românii de la o lună la alta și ce fac cu ei
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
O reglementare care intră în vigoare joi transformă aceste aplicaţii în servicii ilegale.
Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală, a explicat la Jurnalul Economic de la Digi24 cum s-a ajuns în această situație și care sunt consecințele în perioada următoare.
„Modificările operate de Executiv la Legea taximetriei pun în dificultate aceste servicii prin prisma faptului că schimbarea sintagmei „în mod repetat” cu „o singură dată” transformă cumva și dă drumul unor abuzuri împotriva șoferilor parteneri ai aplicațiilor Uber și Bolt”, a spus Codreanu.
El a precizat că rămâne la latitudinea șoferilor parteneri dacă mai preiau pasageri, începând de joi.
„Aplicațiile nu pot fi închise, pentru că funcționează la nicel mondial. Rămâne la latitudinea șoferilor dacă vor ieși sau nu pe traseu. Cu cât numărul șoferilor va fi mai mic, cu atât timpii de așteptare vor fi mai mari pentru clienții care solicită o mașină prin intermediul acestor platforme, ceea ce va duce la o aglomerare în orașele în care acest aplicații funcționează și la o congestionare din ce în ce mai mare a orașelor”, a spus Cătălin Codreanu.
„Ne dorim o reglementare, o lege care să reglementeze aceste aplicații și aceste servicii. Există discuții cu autoritățile, dar atât pot să vă spun la momentul acesta”, a precizat el.
Guvernul a eliminat sintagma „în mod repetat” din legea taximetriei. Asfel, șoferii care fac servicii de transport public contra cost pot fi amendați cu până la 5.000 de lei, fără ca autorităţile să fie nevoite să demonstreze caracterul repetitiv al transportului de persoane.
Citiți și:
Reportaj Digi24, cu camera ascunsă. Ce avantaje au șoferii Uber față de taximetriști
Consiliul Concurenței îi verifică pe taximetriștii care au protestat la Guvern
- Ne puteți trimite părerile dumneavoastră pe această temă într-un comentariu la postarea de mai jos. Dezbatem subiectul în jurnalele Digi24 de joi, iar cele mai bune răspunsuri ale voastre pot deveni teme de discuție.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News