VIDEO. Şoferii au încă 30 de km de autostradă în România
ACTUALIZARE. Loturile 3 şi 4 de pe tronsonul Sebeş-Turda au fost date în folosinţă luni seara. S-au mai inaugurat astfel nici 30 de kilometri de autostradă în România. Autostrada ar fi trebuit să fie gata încă din 2016, dar recepţia nu a fost făcută atunci din cauza unor probleme de construcţie.
Drum reparat înainte de inaugurare. „Ca la noi!”
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Noi probleme pe podul de la Brăila
VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila are deja primele probleme: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit”
"Gândiți-vă la un camion cu 22 de tone de azotat care stă în soare"
Transalpina se redeschide
Ce se întâmplă pe șantierul Golden-Gate-ului peste Dunăre
Primele maşini cărora agenţii de poliţie le-au permis accesul pe cele două noi tronsoane din autostrada Sebeș – Turda au trecut mai devreme chiar decât ora preconizată de deschidere a traficului. Astfel, după mai bine de patru ani de aşteptare, începând de luni, de la ora 19:15, şoferii pot circula pe cele două noi tronsoane de pe autostrada A10.
Câteva impresii:
„Frumos, frumos! Numai ca să verific, să testez, am venit. Nu stau aici, stau în SUA”, spune un șofer.
- Te așteptai să fie deschisă?
- Nu, sincer nu, mărturisește un alt șofer.
- Te-a ajutat să mergi mai bine decât pe drumul național.
- Daa, da, da. Mult mai bine!
Încă o floare cu care autorităţile de la drumuri şi autostrăzi vor să facă primăvară. Sunt în prag de inaugurare loturile 3 şi 4 din autostrada Sebeş-Turda. Asta înseamnă nici 30 de kilometri noi de drum rapid. Şi aceştia cu chin - autostrada ar fi trebuit să fie gata încă din 2016, dar recepţia nu a fost făcută atunci din cauza unor probleme de construcţie. Nu va fi o inaugurare cu fast: autorităţile pur şi simplu vor da drumul circulaţiei începând de luni seară.
O întreagă echipă de specialişti de la CNAIR şi de la Inspectoratul de Stat în Construcţii a verificat autostrada proaspăt construită. Este vorba de 28,8 kilometri de autostradă, împărţiţi în două loturi, unul de la Aiud până la Decea şi celălalt de la Decea până la Turda. Lotul se intersectează cu autostrada Transilvania şi va fi alternativa pentru DN1.
Tronsonul 4, cel care face legătura între Turda si Decea a fost primul recepţionat. Acesta are 16 km şi îi va ajuta pe şoferi să evite o bucată periculoasă din Drumul Naţional 1.
Nu doar pericolul îl evită şoferii, ci şi timpul mai lung petrecut în trafic.
Cele două noi tronsoane de autostradă, care însumează aproape 30 de km, îi ajută pe șoferi să scurteze la jumătate timpul în care parcurg distanță dintre Turda și Aiud.
A trecut mai bine de un an şi jumătate de când autorităţile au dat un tronson de autostradă în folosinţă, însă promisiunile sunt mari pentru viitorul apropiat.
„Anul acesta avem în plan lotul 4 Lugoj-Deva, pe care așteptăm să-l recepționăm, cele două loturi de pe Autostrada Transilvania și avem cei 3,3 km de pe Autostrada 3 care urmează să asigure descărcarea în șoseaua Petricani din Capitală. (...) Orizonul de finalizare este sfârșitul acestui an și mizăm pe peste 60 km de drum nou care va fi dat în folosință”, spune Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
Autostrada ce aștepta inaugurarea luni seară are două benzi pe sens, plus bandă de urgenţă. Autorităţile au amenajat două parcări şi un centru de întreţinere şi coordonare. Ar fi trebuit inaugurată din 2016, însă compania de drumuri nu a vrut să recepţioneze lucrarea, din cauza unor greşeli ale constructorilor.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News