Live

Se deschid șantierele pe Autostrada Soarelui. Încep lucrările la podul de la Cernavodă, se montează garduri de protecţie înalte de 2 m

Data actualizării: Data publicării:
Încep lucrările la Podul de la Cernavodă. Sursa foto: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Constanta

Autostrada Soarelui va fi toată numai un șantier până la vară. După reluarea lucrărilor de reparaţii pe tronsonul Bucureşti-Fundulea, inaugurat în 2004 și construit din plăci de beton, cât de curând vor începe și lucrările la podul de la Cernavodă. În plus, Compania de Drumuri vrea să crească siguranța pe autostrada spre mare. Cu bani europeni va instala până în 2023 panouri informative, parapete de beton pe mijloc și stâlpi de iluminat pe poduri.

Deschis în 1987, podul de la Cernavodă de pe Autostrada Soarelui va intra cât de curând în reparații. Înainte de a vedea muncitori pe șantier vom vedea însă, chiar din această săptămână, restricții de circulație.

La Cernavodă, pe sensul Constanța - București autostrada va fi închisă pe o porțiune de 3 kilometri. Circulația va fi deviată pe celălalt sens, iar viteza va fi limitată la 50 de km pe oră. Se va circula astfel până pe 27 mai.

În perioada sezonului estival toate restricțiile vor fi ridicate, lucrările urmând a fi reluate undeva spre jumătatea lunii septembrie. De lucrări se va ocupa un constructor din România, termenul de finalizare a reparațiilor este de doi ani. Valoarea lucrărilor este de aproape 67 de milioane de lei.

În toamnă am putea avea lucrări și la podul peste brațul Borcea. Constructorul care va face lucrările va fi cunoscut în mai puțin de o lună.

Între timp, șefii de la Drumuri fac planuri cu bani europeni de creștere a siguranței pe Autostrada Soarelui, drum de mare viteză la care s-a lucrat trei decenii, dar care are mari deficienţe în ceea ce priveşte sistemele de prevenire a accidentelor şi protecţie a şoferilor, dar și pe centura Constanței. În cadrul acestui proiect vor fi montate: garduri de protecţie cu o înălțime de doi metri între Bucureşti, Lehliu şi Feteşti unde acestea lipsesc pentru că au fost deteriorate sau furate, va fi asigurat iluminatul la toate podurile dintre Bucureşti şi Lehliu şi vor fi montate cinci panouri electronice de informare cu mesaje variabile pentru participanţii la trafic.

Ecaterina Munteanu, șeful Direcției Siguranță în cadrul CNAIR: "Avem un proiect pilot pentru semnalizare rutieră, respectiv pentru păstrarea distanței și pentru zonele cu ceață. Va fi amplasat pe drum un marcaj pentru păstrarea distanței. Sunt niște săgeți care se pun la 30-40 de metri distanță și cu semnalizare verticală în paralel". 

Valoarea proiectului se ridică la circa 200 de milioane de lei.

La finalul lunii februarie au reînceput și lucrările de reparare a carosabilului dintre Fundulea și București, unde mai rămăseseră circa 15 kilometri cu plăci de beton, pe care șefii de la Drumuri îi vor reparați până la finalul anului. Pe durata lucrărilor, în zonă sunt restricții de viteză, circulația se desfășoară deviat pe sensul spre Litoral, iar nodul rutier care face accesul spre și dinspre localităţile Cernica şi Bălăceanca, rămâne închis.

În perioada sărbătorilor pascale și în perioada sezonului estival pe Autostrada Soarelui se va circula fără restricții.

Editor : Georgiana Marina

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Câți kilometri de autostradă și drum expres are acum România, după deschiderea unei noi secțiuni din A1

Șeful CNAIR: Se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primilor 15,7 km din secţiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Piteşti

Scholz consideră Ucraina „viitoare membră UE” și îndeamnă companiile germane să investească în țara aflată în război

Drum reparat înainte de inaugurare. Povestea celor 13 kilometri de asfalt pe care ar fi trebuit să se circule de un an. „Ca la noi!”

Partenerii noștri